Micheliszé lesz a pole a második futamon
További Autó-motor cikkek
- Történelmet írt a Ferrari magyar tehetsége
- Kiderítettük, mi áll a magyar sportcsillag elképesztő bravúrja mögött
- Profi versenyzőként debütált Keanu Reeves
- Lewis Hamilton megnyílt a mentális egészséggel kapcsolatos küzdelmeiről
- Kevesen beszélnek erről a támogatási rendszerről Magyarországon, pedig nagy céllal született
A végső rajtsorrend
A második helyre kvalifikált Huge Valente az időmérő alatt figyelmen kívül hagyta a sárga zászlót, ezért öt rajthelyes büntetést kapott, de később mégis törölték a büntetését (ahogy Filippiét is), így alakult ki a végső sorrend.
- Yvan Muller, Citroën
- Hugo Valente, Chevrolet
- José María López, Citroën
- Sébastien Loeb, Citroën
- Ma Csing-hua, Citroën
- Tiago Monteiro, Honda
- Rob Huff, Lada
- Tom Coronel, Chevrolet,
- Tom Chilton, Chevrolet
- Michelisz Norbert, Honda
- Medhi Bennani, Citroën
- Stefano D'Aste, Chevrolet
- John Filippi, Chevrolet
- James Thompson, Lada
- Grégoire Demoustier, Chevrolet
- Mihail Kozlovszkij, Lada
- Gabriele Tarquini, Honda
Az időmérő harmadik szakasza
15.22: Fordított sorrendben jönnek majd a versenyzők a top 5-ben, mindenkinek egy köre lesz, hogy a legjobbját nyújtsa. Ma, Valente, Loeb, Muller, majd López lesz a sorrend. Az argentin citroënes sorban hatodik pole-jára hajt.
15.23: Ma kocsija megállt a bokszutca végén, valami gondja lehet. Ő nem ment, Valente viszont már a pályán, tehát a kínai biztos, hogy az ötödik helyről indul majd.
15.27: 1:49.081-gyel kezdett Valente a Chevyvel, Loeb már kint a pályán, és nemsokára Muller is indulhat.
15.30: Loeb elrontja a körét, csak Valente mögé ér be, 1:49.572 az ideje a francia ralivilágbajnoknak.
15.32: Muller nagy idővel az élen, de neki nem Valente, hanem López az igazi ellenfele. Most jön az argentin.
15.35: López hibázott az első szektorban, négy tizedet vesztett Mullerhez képest, és hiába volt nagyon gyors a másodikban, a végén megint becsúszott egy hiba, így nem lett meg sorban a hatodik pole a címvédőnek, sőt, a végére még Valente-től is kikapott. A végső sorrend az első ötben: 1. Muller, 2. Valente, 3. López, 4. Loeb, 5. Ma.
Az időmérő második szakasza
15.06: Indul a második szakasz, ez már csak 10 perces.
15.10: Michelisz a nyolcadik az első mért körök után, az élen Muller, López, Ma, majd Monteiro a Hondával.
15.13: Szinte mindenki új gumikat kap az utolsó mért körre. Michelisznek az előző alapján fél másodperc kellene, hogy a top 5-be kerüljön.
15.16: Lejárt az idő, de mindenkinek van még egy gyors köre.
15.18: Michelisz elvette a gázt, mert már biztos, hogy a 10. helyen zár, ezzel a második futamon övé lesz a pole. Az élen López, Muller, Loeb, majd Valente és Ma, vagyis négy Citroën és egy Chevrolet jutott a harmadik szakaszba.
Az időmérő menete
Az időmérő, akárcsak a Forma-1-ben, a WTCC-ben is három szakaszból áll. Az első, 20 perces részt minden pilóta teljesíti, innen a legjobb 12 jut tovább a második, 10 perces szakaszba. Ezek alatt annyi kört teljesítenek, amennyit szeretnének. A harmadik szakaszban viszont a legjobb ötnek már csak 1-1 köre van arra, hogy döntsön az első futam végső rajtsorrendjéről. A második futamban az első 10 helyezett fordított sorrendben indul vasárnap.
Az időmérő első szakasza
14.30: Száraz pályán indult az időmérő, a délelőtti beállítások tehát nem sokat segítettek senkinek. A pályán a rázókövek, a műfű és a felfestések viszont még nedvesek, ezt Gabriele Tarquini azonnal megtapasztalta, amikor már az első mért körén megpördült és falnak vágódott a Hondával – emiatt félbe is kellett szakítani az időmérőt 3,5 perc után.
14.42: Sikerült trélerre tenni Tarquini kocsiját, de még pár perc kellhet, hogy újraindítsák az időmérőt.
14.44: Zöld zászló, mindenki mehet ki a pályára.
14.48: Michelisz a negyedik az első gyors körök után, Muller, Huff és López vannak előtte, közülük a ladás Huff eredménye a meglepetés. Közben Chilton is bejött Michelisz elé, de az első ötös így is 6 tizeden belül.
14.55: 5 perc még az időmérőből, Michelisz most megy ki, hogy legalább még egy gyors kört tudjon menni. Egyelőre nincs változás az első ötösben.
14.57: Muller elképesztően jó kört ment, López és Ma is csak 7 tizeddel jön a francia mögött, aki mindhárom szektorban legjobb időt autózott. Michelisz a kínai Ma jó idejével lecsúszott a hatodik helyre, de most kezdte a gyors körét.
14.59: Michelisz mindhárom szektorban javított saját idején, feljött az ötödik helyre, a három gyári Citroën mögé, de rövid az öröm, mert Valente a Chevrolet-val felugrott a harmadik helyre, majd a ladás Huff a másodikra jött fel. Michelisz közben már csak a kilencedik, de így is továbbjutott a második szakaszba.
Az időmérő előtt
Teljesen szimmetrikus eredményt hozott a két szombati szabadedzés a Hungaroringen, legalábbis ami a mezőny elejét illeti, hiszen mindkétszer López, Tarquini, Monteiro, Muller és Michelisz volt az első öt sorrendje. Ami viszont a különbségeket illeti, Michelisz az első edzés után még 3 másodperces különbséggel jött a citroënes López mögött, addig a másodikon már csak 1,7 másodperc volt a hátránya, és csak 27 ezredre volt a negyedik Mullertől.
A nagy kérdés viszont az lesz, hogy milyen körülmények fogadják majd a versenyzőket az időmérőn, az előrejelzés szerint ugyanis már nem lesz eső, a hőmérséklet pedig 17-ről 20 fokra is emelkedhet. Vagyis a délelőtti beállítások már nem lesznek jók, sok múlik tehát azon, ki mennyire ismeri a pályát, ebben pedig a Zengő Motorsporttal senki nem veheti fel a versenyt.
A Honda új feljesztésekkel érkezett a Hungaroringre, ezek is nagyban segíthetik majd a Citroën elleni harcukat.