Micheliszé lesz a pole a második futamon

ML21898
2015.05.02. 14:15
A száradó Hungaroringen a Citroënek után a Chevrolet-k is erőre kaptak, Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport viszont jól járt a 10. hellyel az időmérőn, hiszen így a második futamot az élről kezdheti majd. A nehezen előzhető pályán előnyben lesz a magyar versenyző, de a Citroënek nagyon gyorsak, így semmi sem lesz garantálható.

A végső rajtsorrend

A második helyre kvalifikált Huge Valente az időmérő alatt figyelmen kívül hagyta a sárga zászlót, ezért öt rajthelyes büntetést kapott, de később mégis törölték a büntetését (ahogy Filippiét is), így alakult ki a végső sorrend.

  1. Yvan Muller, Citroën
  2. Hugo Valente, Chevrolet
  3. José María López, Citroën
  4. Sébastien Loeb, Citroën
  5. Ma Csing-hua, Citroën
  6. Tiago Monteiro, Honda
  7. Rob Huff, Lada
  8. Tom Coronel, Chevrolet,
  9. Tom Chilton, Chevrolet
  10. Michelisz Norbert, Honda
  11. Medhi Bennani, Citroën
  12. Stefano D'Aste, Chevrolet
  13. John Filippi, Chevrolet
  14. James Thompson, Lada
  15. Grégoire Demoustier, Chevrolet
  16. Mihail Kozlovszkij, Lada
  17. Gabriele Tarquini, Honda

Az időmérő harmadik szakasza

15.22: Fordított sorrendben jönnek majd a versenyzők a top 5-ben, mindenkinek egy köre lesz, hogy a legjobbját nyújtsa. Ma, Valente, Loeb, Muller, majd López lesz a sorrend. Az argentin citroënes sorban hatodik pole-jára hajt.

15.23: Ma kocsija megállt a bokszutca végén, valami gondja lehet. Ő nem ment, Valente viszont már a pályán, tehát a kínai biztos, hogy az ötödik helyről indul majd.

15.27: 1:49.081-gyel kezdett Valente a Chevyvel, Loeb már kint a pályán, és nemsokára Muller is indulhat.

15.30: Loeb elrontja a körét, csak Valente mögé ér be, 1:49.572 az ideje a francia ralivilágbajnoknak.

15.32: Muller nagy idővel az élen, de neki nem Valente, hanem López az igazi ellenfele. Most jön az argentin.

15.35: López hibázott az első szektorban, négy tizedet vesztett Mullerhez képest, és hiába volt nagyon gyors a másodikban, a végén megint becsúszott egy hiba, így nem lett meg sorban a hatodik pole a címvédőnek, sőt, a végére még Valente-től is kikapott. A végső sorrend az első ötben: 1. Muller, 2. Valente, 3. López, 4. Loeb, 5. Ma.

Az időmérő második szakasza

15.06: Indul a második szakasz, ez már csak 10 perces.

15.10: Michelisz a nyolcadik az első mért körök után, az élen Muller, López, Ma, majd Monteiro a Hondával.

15.13: Szinte mindenki új gumikat kap az utolsó mért körre. Michelisznek az előző alapján fél másodperc kellene, hogy a top 5-be kerüljön.

15.16: Lejárt az idő, de mindenkinek van még egy gyors köre.

15.18: Michelisz elvette a gázt, mert már biztos, hogy a 10. helyen zár, ezzel a második futamon övé lesz a pole. Az élen López, Muller, Loeb, majd Valente és Ma, vagyis négy Citroën és egy Chevrolet jutott a harmadik szakaszba.

Az időmérő menete

Az időmérő, akárcsak a Forma-1-ben, a WTCC-ben is három szakaszból áll. Az első, 20 perces részt minden pilóta teljesíti, innen a legjobb 12 jut tovább a második, 10 perces szakaszba. Ezek alatt annyi kört teljesítenek, amennyit szeretnének. A harmadik szakaszban viszont a legjobb ötnek már csak 1-1 köre van arra, hogy döntsön az első futam végső rajtsorrendjéről. A második futamban az első 10 helyezett fordított sorrendben indul vasárnap.

Az időmérő első szakasza

14.30: Száraz pályán indult az időmérő, a délelőtti beállítások tehát nem sokat segítettek senkinek. A pályán a rázókövek, a műfű és a felfestések viszont még nedvesek, ezt Gabriele Tarquini azonnal megtapasztalta, amikor már az első mért körén megpördült és falnak vágódott a Hondával – emiatt félbe is kellett szakítani az időmérőt 3,5 perc után.

14.42: Sikerült trélerre tenni Tarquini kocsiját, de még pár perc kellhet, hogy újraindítsák az időmérőt.

14.44: Zöld zászló, mindenki mehet ki a pályára.

14.48: Michelisz a negyedik az első gyors körök után, Muller, Huff és López vannak előtte, közülük a ladás Huff eredménye a meglepetés. Közben Chilton is bejött Michelisz elé, de az első ötös így is 6 tizeden belül.

14.55: 5 perc még az időmérőből, Michelisz most megy ki, hogy legalább még egy gyors kört tudjon menni. Egyelőre nincs változás az első ötösben.

14.57: Muller elképesztően jó kört ment, López és Ma is csak 7 tizeddel jön a francia mögött, aki mindhárom szektorban legjobb időt autózott. Michelisz a kínai Ma jó idejével lecsúszott a hatodik helyre, de most kezdte a gyors körét.

14.59: Michelisz mindhárom szektorban javított saját idején, feljött az ötödik helyre, a három gyári Citroën mögé, de rövid az öröm, mert Valente a Chevrolet-val felugrott a harmadik helyre, majd a ladás Huff a másodikra jött fel. Michelisz közben már csak a kilencedik, de így is továbbjutott a második szakaszba.

Az időmérő előtt

Teljesen szimmetrikus eredményt hozott a két szombati szabadedzés a Hungaroringen, legalábbis ami a mezőny elejét illeti, hiszen mindkétszer López, Tarquini, Monteiro, Muller és Michelisz volt az első öt sorrendje. Ami viszont a különbségeket illeti, Michelisz az első edzés után még 3 másodperces különbséggel jött a citroënes López mögött, addig a másodikon már csak 1,7 másodperc volt a hátránya, és csak 27 ezredre volt a negyedik Mullertől.

A nagy kérdés viszont az lesz, hogy milyen körülmények fogadják majd a versenyzőket az időmérőn, az előrejelzés szerint ugyanis már nem lesz eső, a hőmérséklet pedig 17-ről 20 fokra is emelkedhet. Vagyis a délelőtti beállítások már nem lesznek jók, sok múlik tehát azon, ki mennyire ismeri a pályát, ebben pedig a Zengő Motorsporttal senki nem veheti fel a versenyt.

A Honda új feljesztésekkel érkezett a Hungaroringre, ezek is nagyban segíthetik majd a Citroën elleni harcukat.