A hosszú egyenesben rettenetesen segít a Citroëneknek a szélárnyék. Ma és Bennani elment Coronel mellett, aki már López is támad, és meg is előzi, ahogy Loeb is, ennyire jók a francia kocsik. Ez a sorrend az első kör végén: Muller, Monteiro, Tarquini, Bennani, Ma, López, Loeb, Huff és Filippi.
Schmitz mégis rajthoz állt, de vélhetően csak a boxból indult.
Öt szektorból áll a 25,2 km-es pálya, amiből a leghosszabb bőven három perc fölötti, ezért nem századokon, de még csak nem is tizedeken múlhatnak majd a helyezések. Főleg a Citroënek miatt, amik a hátsó, két km-nél is hosszabb egyenesben nagyon gyorsak lesznek majd.
Motorcsere miatt: Bennani, Coronel, Filippi, Dmoustiéer, Huff és Van Lagen kaptak büntetést az új motor miatt.
Megpördülés, éppen hogy elkerült baleset miatt volt a vártnál jóval izgalmasabb eddig a hétvége Michelisznek, de az időmérő sem volt sima, amin óriási bravúrral a negyedik helyet szerezte meg a Hondával. Verte a két gyári márkatársát, de három Citroënt is.