Most már biztos Micheliszék jövője
További Autó-motor cikkek
-
Hatalmas baleset miatt intették le Molnár Martin versenyét a közel-keleti F4-ben
- Magyarország legnagyobb beltéri motoros viadala minden eddiginél több show-elemmel készül
- Rémisztő balesetet szenvedett a világbajnok, kórházba kellett szállítani – videó!
- Farkas Kevin világbajnok motorversenyző csapatából célozza meg a Moto3 magyarországi futamát
- Elmentünk az eseményre, ahol elmondták, miről szól az új magyar F1-álom
Hosszú hónapok egyeztetése után úgy tűnik, megszületett a megállapodás a WTCC jövője kapcsán, és már csak a hivatalos bejelentésen múlik, hogy egyesüljön a mostani túraautó-világbajnokság a korábbi WTCC-főnök által létrehozott TCR-rel.
A megállapodás értelmében lényegében annyi történik, hogy a WTCC a mostani TC1-es szabályrendszer helyett átveszi a TCR szabályrendszerét, a világbajnokság helyét pedig átveszi a jelenlegi TCR International Series. Az egyetlen komoly változás, hogy tiltottá válik az eddigi alapfeltételnek tekinthető gyári szerepvállalás, tehát csak privát csapatok nevezhetnek majd.
Az egyeztetést a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a TCR promótere, a WSC, illetve a WTCC-promóter Eurosport Events folytatta, a megállapodás értelmében 2018-ban és 2019-ben is TCR-kocsik indulhatnak majd az új sorozatban. Ezt a verziót vázoltuk fel nemrég mi is, mint a WTCC jövője kapcsán legvalószínűbb forgatókönyv.
A TouringCarTimes információi szerint át is nevezik a WTCC-t, ami WTCR néven, valószínűleg nem világbajnoki, csak világkupa elnevezéssel folytatja.
![2017-2017 Oschersleben Race 1---Start Race1 8](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1880/18803/188036/18803609_ff01a60990f1f80defb1fda3018733f0_wm.jpg)
A változás óriási lehetőséget nyit meg a privát csapatok előtt, és nagyon jó jel magyar szempontból a jövőre nézve, hogy a szombaton véget érő TCR International Series idei szezonjában jó eséllyel Michelisz Norbert csapata, a M1RA nyerheti a csapatversenyt, vagyis 2018-ban topesélyesként indulhatna a magyar istálló a vb-t váltó szériában. A Volvo jár ezzel nagyon rosszul, a svédek 2016-ban szálltak be a sorozatba, 2018-ra nem lesz alkalmas a mostani TC1-es autójuk, vagyis két évre fejlesztettek méregdrágán egy modellt.
Michelisz második helyen zárta a makaói időmérőt a WTCC-ben, és mivel a vb-rivális Thed Björk csak a negyedik lett, 14,5 pontra csökkentette hátrányát az összetettben a svédhez képest. A két futam (szombaton és vasárnap, külön napokon versenyeznek majd) után akár át is veheti a vezetést a katari szezonzáró előtt a magyar. Eközben a TCR International Series szezonzárója is zajlik, ott a M1RA a topesélyes a csapatversenyben, de a pilóták versenyében Tassi Attila is ott van a második helyen, kis szerencsével befoghatja az első, az időmérő után 24 ponttal vezető Jean-Karl Vernay-t. Tassi a fordított rajtrácsos pole-t szerezte meg Dubajban, így egy futamot az első, egyet a tizedik helyről kezdhet majd.