Szokatlan formátumra válthat Micheliszék sorozata
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Szerdán, a Motorsport Világtanács következő ülésével válhat hivatalossá a túraautó-világbajnokság, vagyis a WTCC, és a feltörekvő túraautós sorozat, a TCR egyesülése. Az összeolvadás maga lényegében már biztos, a Motorsport viszont hétfőn eddig csak erősen pletykaszinten emlegetett részleteket erősített meg, illetve tudott meg egészen új dolgokat.
A lap értesülése szerint
- valóban WTCR névre vált a sorozat,
- 2017-hez hasonlóan jövőre is 10 versenyhétvégéből áll majd a szezon,
- a helyszínek döntő többsége is marad majd a 2017-es WTCC-naptárból,
- viszont a hétvégén kettő helyett három futamból állnak majd.
Ez a legfontosabb új részlet, ez ugyanis teljesen új lebonyolítást jelent majd. Mind a WTCC, mind a TCR eddig két szabadedzés, egy időmérő, majd egy fordított rajtrácsos és egy rendes futamból állt, ezt boríthatja majd a három futamra való bővülés, ami összességében azt is jelenti majd, hogy valószínűleg 1,5-szer akkora versenytávot kell kibírnia a kocsiknak, cserébe a pilóták és a csapatok is 20 helyett 30 versenyen gyűjthetnek pontokat. A brit túraautó-bajnokság (BTCC) egyébként háromfutamos rendszert használ, de nem tudni egyelőre, hogy teljesen azt másolják-e majd.
Azt nem tudni, hogy a pontrendszer a WTCC mintáját követi-e majd, amiben a nem fordított rajtrácsos főfutam többet ér, ahogy legfontosabb részletről, a gyári csapatok esetleges szerepvállalásáról, vagy a csak privát indulók beengedéséről sem tettek említést. Azt sem tudni, hogy a ballasztsúly-rendszer melyik elődsorozat szabályait követi majd.
A WTCR egyelőre csak két szezonra, 2018-ra és 2019-re jön létre a TCR szabályrendszerét átvéve, vagyis a háttérben valószínűleg továbbra is azon dolgoznak, hogy a DTM és a japán Super GT által már elfogadott közös Class One platformra állítsák át 2020-tól a sorozatot.
A TCR-rendszerre a 2014-es indulás óta már több mint 600 kocsit készítettek a gyártók, részben azért, mert maximum 129 ezer euróba (40 millió forint) kerülhet darabjuk, vagyis jóval olcsóbbak a WTCC-ben eddig használt TC1-es kocsiknál.
A gyártói paletta is sokkal nagyobb, 2017-ben az International Seriesben – amelyben Michelisz Norbert csapata, a M1RA lett a bajnok – összesen nyolc külön típus indult állandó, vagy 2018-ra fejlesztés közbeni, ideiglenes homologizációval. Ezek a
- Volkswagen Golf,
- Honda Civic Type R,
- SEAT León, Audi R3 3 LMS,
- Alfa Romeo Giulietta,
- Opel Astra,
- Kia C'eed,
- Hyundai i30,
de már készül a Renault Mégane TCR-verziója, és a több nemzeti TCR-bajnokságban Peugeot 308-cal is versenyeztek.
Az már korábban kiderült, hogy a TCR indít egy nyolc hétvégéből álló európai sorozatot is azoknak, akik nem tudják a globális bajnokság költségeit vállalni.