Rontott rajt után mentett dobogóra Michelisz a Hungaroringen
További Autó-motor cikkek
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
A tragikusnak is mondható marokkói hétvége után ajándékként élte meg Michelisz, hogy pole pozíciót szerzett a Hungaroringen a szombati futamra, a versenyen viszont már nem sikerült rajt-cél győzelmet aratnia, a rajtnál ugyanis tavalyi csapattársa, Esteban Guerrieri elment mellette. A második kanyarban aztán meg is lökték Micheliszt, aki a negyedik helyig csúszott hátra, miközben a vezetést az a Yann Ehrlacher ragadta magához, aki a hatodik helyről rajtolt.
Michelisz elé a négyszeres világbajnok Yvan Muller került, akivel hosszú körökön át csatázott, szinte minden alkalommal megtámadta a célegyenes végén, de igazán jól csak a 10. kör végén jött ki a manőver, és a 11. kör legelején megelőzte Mullert, aki egy kisebb visszatámadás után feladta, és átengedte a dobogós helyet. A célegyenesben Muller megpróbálta falhoz szorítani még teljesen szabályosan, de nem volt elég gyors, Michelisz körbeautózta.
Az élen Ehrlacher és Guerrieri, a Münnich Motorsport két pilótája is kakaskodott kicsit, de végül bírtak magukkal, és megnyerték a futamot. Ehrlacher tavaly Argentínában fordított rajtrácsos futamot nyert a WTCC-ben, ilyen szinten rendes rajtrácsos versenyt még nem nyert korábban. A M1RA-val, Michelisz csapatával szabadkártyán beugró Nagy Dániel a hetedik lett, ami óriási eredmény, mert egyszeri versenyzőként plusz 20 kiló súlyt is vitt magával.
A többi magyar közül Tassi Attila – szintén szabadkártyával – a 19., a Zengő Motorsport-pilóta Szabó Zsot a 21. lett – miután az audis Denis Dupont büntetést kapott –, zengős csapattársa, Nagy Norbert kiesett az első körben, amikor belekeveredett az első kanyarban egy kisebb ütközésbe.
A közepes rajt nem fér bele
Így értékelt Michelisz, aki szerint ebben a mezőnyben egyszerűen nincs hely tökéletes rajtnak, mert annak olyan pozícióvesztés a vége, mint az övé. Örült a közönség biztatásának, és reméli, vasárnap az időmérőn és a két futamon jobban folytatja majd.
Az Yvan Mullerrel tíz körön tartó csatájáról elmondta, hogy igyekezett végig nyomás alatt tartani a franciát, majd felfedezte, hogy a négyszeres világbajnok az utolsó kanyarból nehezen gyorsít ki, ott tapadt rá, és végül előzte meg.
A másik két dobogós is a rajt és az első kanyar fontosságát emelte ki, Guerrieri a szárnybeállítása miatt csúszott ki kicsit, ezzel vesztettel el az első helyét, az Ehrlacher pedig csak igyekezett a tülekedésből a legjobban kijönni.
Hihetetlen a közönség
A futam után mind az öt magyar pilóta ott volt a sajtótájékoztatón, és természetesen a hazai közönség jelentette pluszról beszéltek, és arról, hogy a rettentő hangos kocsin belül is hallani a hazai szurkolók támogatását, dudáit, ami óriási erőt tud adni, főleg úgy, hogy az eredménytől függetlenül mögöttük állnak.
Michelisz kiemelte, hogy talán más pályán, a magyar szurkolók nélkül nem tudta volna megelőzni Mullert.
A vasárnapi célokra is kitértek,
- Nagy Norbert végre nyugodt, zavartalan versenyt vár,
- Szabó Zsolt kicsit lehiggadna a szombat után, ahol elizgulta az időmérőt,
- Tassi Attiláék még keresik a jó beállítást a Hondán, amit ha megtalálnak, bízik egy top 10-es helyezésben.
- Nagy Dániel megismételné a top 10-es eredményét – itt vágott közbe a M1RA-tulajdonos Michelisz viccesen, hogy csak a legjobb öt elfogadható, úgyhogy felejtse el a top 10-et –,
- Michelisz pedig elsősoros rajthelyet, dobogót, akár futamgyőzelmet vár magától.
A bőven várakozásokon felül teljesítő Nagy Dániel meglepődve mesélte, hogy bírta Gabriele Tarquini tempóját. A futam közepén kicsit spórolt, próbált megnyugodni, hogy az utolsó három körben támadjon, addigra viszont eltűnt a tempóelőnye a veterán olasszal szemben, de a hetedik hellyel így is elégedett.
A hungaroringi harmadik helyével Michelisz Norbert feljött a világkupa-összetett hatodik helyére, 39 pontja van. Az élen továbbra is csapattársa, Gabriele Tarquini áll, neki 72 pontja van, a második Yann Ehrlacher-nak 64, a harmadik Thed Björknek 55.
Vasárnap 10.00-tól kezdődik az időmérő, az első, fordított rajtrácsos futam 15.30-tól, a második, főfutam 16.55-kor rajtol majd.
A futam végeredménye*
#WTCR Race 1 result pic.twitter.com/IpcsnH98M4
— TouringCarTimes (@TouringCarTimes) April 28, 2018
*Lessennes később 10 másodperces büntetést kapott, ezzel a 15. helyre esett vissza, a két pontot érő 10. helyet pedig Mehdi Bennani szerezte meg. Denis Dupont is hasonlótan 10 mp büntetést kapott, ezzel Szabó Zsolt feljött a 21. helyre.