Michelisz megközelíthetetlen, övé a hungaroringi pole
További Autó-motor cikkek
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
A szabadedzések alapján már látszott, hogy a Hyundaiok Marokkó után a Hungaroringen is erősek lehetnek, mindkét gyakorlást ugyanis a dél-koreai kocsival nyerték, egyet Michelisz Norbert, egyet pedig a négyszeres világbajnok Yvan Muller. Az időmérőn is maradt a Hyundai-fölény, bár egy kicsit színesebb lett azért a sor.
Michelisz TCR-pályacsúccsal szerezte meg az első helyet, mögötte a hondás Esteban Guerrieri lett a második 256 ezredes hátránnyal, a top 4-ben így is három Hyundai került, sőt, a márka mind az öt kocsija befért a legjobb nyolcba. A nyolcadik helyen némi meglepetésre a M1RA szabadkártyájával induló Nagy Dániel került – ő a mezőnynél 20 kilóval nehezebb kocsit vezet Michelisz Norbert csapatában, de később egy büntetés miatt nyert egy helyet a M1RA-versenyző, vagyis hetedikként indulhat majd.
Mögöttük a másik három magyar pilóta a 17. (Nagy Norbert), a 21. (Tassi Attila) és a 27. (Szabó Zsolt) helyeket szerezték meg.
A 15.25-kor rajtoló futamon Michelisz mögül a világbajnok Thed Björk indul majd. Az első tízbe csak Rob Huff került be nem Hondával vagy Hyundaijal, ami jól mutatja, hogy melyik két márka dominálta az időmérőt. Benjamin Lessennes ugyan megszerezte az ötödik helyet az időmérőn, de megbüntették, amiért nem lassított sárga zászló mellett, a 10. helyre csúszott vissza.
A munka fele a rajt
Az időmérő után röviden értékelt a pole-t megszerző Michelisz, aki szerint a rajton rengeteg múlik majd a futamon, ha az sikerül, akkor a munka fele már meg is van. Jól sikerült a felkészülés, csapatánál, a M1RA-nál is besegített, és nagyon büszke a hetedik helyről induló Nagy Dánielre. Tökéletesen nem tud attól elvonatkoztatni, hogy hazai futamon versenyez, nehezen is aludt el pénteken, de a koncentrációjával nincs gond. Az is sok erőt adott neki, hogy kislánya, Mira kijött a versenyre, bár az időmérőt pont átaludta.
Az 1:52,644-es körével elégedett, 1-2 tizedet még hagyott a pályán, de nem volt azokra szükség, kényelmes előnynek látja a fölényét, főleg úgy, hogy az első 9 versenyző 1 másodpercen belül van. A kocsi is hibátlan, a marokkói gondok óta átvizsgálták és pályára is kiküldték a Hyundait, de technikai sportról van szó, úgyhogy nem garantálhat semmit.
A M1RA-csapatvezető Bári Dávidot is elkaptuk pár mondatra, ő nagyon elégedett volt Nagy teljesítményével, aki 20 kilóval nehezebb kocsiban is csak 8 tizeddel kapott ki Michelisztől, és alig volt lassabb a négyszeres világbajnok Yvan Mullernél, ezzel felülmúlta minden előzetes elvárásukat.
A WTCR szombati hungaroringi időmérőjének első tíz helyezettje
- Michelisz Norbert, BRC Racing, Hyundai – 1:52,644
- Esteban Guerrieri, Münnich Motorsport, Honda – 1:52,900
- Thed Björk, Yvan Muller Racing, Hyundai – 1:53,063
- Gabriele Tarquini, BRC Racing, Hyundai – 1:53,088
- Yann Ehrlacher, Münnich Motorsport, Honda – 1:53,21
- Yvan Muller, Yvan Muller Racing, Hyundai – 1:53,315
- Nagy Dániel, M1RA, Hyundai – 1:53,487
- Rob Huff, Sébastien Loeb Racing, Volkswagen – 1:53,601
- James Thompson, Münnich Motorsport, Honda – 1:53,736
- Benjamin Lessennes, Boutsen Ginion Racing, Honda – 1:53,152*
*Lessennes öt rajthelyes büntetést kapott a sárga zászló figyelembe nem vétele miatt.