Ebben vastagon benne van, hogy a hétvége előtt drasztikusan módosították a teljesítménykiegyenlítő rendszert, méghozzá a Hyundaiok kárára. Meg is látszik a teljesítményükön, azok után, hogy Marokkóban, a Hungaroringen és egy hete a Nürburgringen is az élmezőnyben voltak a dél-koreai kocsik, addig a mai időmérőn Michelisz 14. ideje volt a legjobb a márkától, ezt nehéz esélykiegyenlítéssel magyarázni, a TCR emberei földbe döngölték az eddig jól menő Hyundait.
Az élen nagy csata várható majd Huff, Yann Ehrlacher, Gordon Shedden és Jean-Karl Vernay között.
A hétvége előtt módosítottak az úgynevezett Balance of Performance teljesítménykiegyenlítő rendszeren, látva a Hyundaiok iszonyatos fölényét. A világ minden TCR-alapú sorozatát érintő BoP-hez másodszor nyúltak a szezonban, de ez elég drasztikusra sikerült, csökkentették a Hyundaiok motorerejét, 10 centire emelték a kocsi hasmagasságát, miközben szinte minden más modellnek könnyítést adtak.
Ez hátra is vágta a Hyundaijal induló pilóták esélyeit, a WTCR-ben az első szabadedzésen a 11., a másodikon a 16. legjobb idő volt a leggyorsabb Hyundaié azok után, hogy eddig minden pályán a dél-koreai kocsik domináltak.
A TCR Európa-kupában is nehezebb helyzetbe kerültek a hyundaiosok, így Michelisz Norbert csapata, a M1RA is, de ott egy fordított rajtrácsos harmadik hely azért sikerült a csapatnak.