Csodával felérő dupla pontszerzés Michelisz csapatának Spában
További Autó-motor cikkek
- Frontálisan ütközött a nyolcszoros világbajnok sztárpilóta, többen megsérültek
- Drámai utolsó körök után a Ferrari nyerte az autósport legendás viadalát
- A brit F4 magyar versenyzője először állhatott az újoncok dobogójának második fokára
- A Ferrari magyar versenyzője győzni ment a Balaton Parkba, de a szombati helyére is büszke
- Félig hazai pályán szerezne újabb dobogókat Molnár Martin a brit F4-ben
Incidens nélkül jött el a rajtnál a TCR Európa-kupa mezőnye a második spa-francorchamps-i futamon, amit a Target Competition két Hyundaia kezdett az élről. A párosból Kris Richard jött el jobban, és az első kör végére még növelni is tudta az előnyét az őt üldöző Josh Filesszal szemben.
Eközben a magyarok, illetve magyar érdekeltségű versenyzők is szépen jöttek fölfelé, a tizenegyedik helyről rajtoló Nagy Dániel az első kör végén már a kilencedik volt, csapattársa, Francisco Mora a tizenegyedik, Tassi Attila pedig a tizenharmadik, de még sak ekkor kezdtek bele az előzgetésekbe.
Ahogy a szombaton a pole-t megszerző Jean-Karl Vernay is – a francia Audiját lehetett várni a büntetőrendszer alapján az egyik leggyorsabb kocsinak, és ezt bizonyítatta is. Vernay kicsit több mint egy kör alatt a negyedik helyre jött fel a tizedikről, amit egy kisebb hiba után nagy csatában kellett aztán visszaszereznie.
Az ötödik körben aztán jött a biztonsági autó, értékes versenyzidőt elvéve a 23 perc + 1 kör versenyformátum miatt – ez leginkább a versenyben vezető Richardot érintette érzékenyen, aki 2,7 másodperces előnyt vesztett el a safety car miatt. A biztonsági autóra Tassi Attila miatt volt szükség, a fiatal magyar versenyzőt a kavicságyból kellett menteni – ez picit nehezen ment, úgyhogy elég sokáig maradt a SC.
A kvázi gurulórajt után Richard megtartotta első helyét a futamból fennmaradó maradék szűk 3 perc + 1 kör indulására, részben azért, mert az őt üldöző Filesnak műszaki problémája lett. Nagy Dániel ezt is kihasználva remekül kezdte a hajrát, és a hetedik helyig lőtt ki Reece Barrt megelőzve, de gyorsan megérkezett mögé az összetettbeli egyik riválisa, Dusan Borkovic. Szinte mindenki nyert még egy helyet, amikor két körrel a vége előtt a hátsó sikánban Vernay erőszakosan vágott be Julien Briché mellé, és defetket kapott.
Rögtön utána Briché átvette a vezetést, de a második helyre visszacsúszó Richard meglökte, ami miatt a Peugeot-versenyző egyből visszacsúszott másodiknak – az estet a leintés után büntették, Richard egy másodperces büntetést kapott, amivel elvesztette a futamgyőzelmet.
A hajrában előzni tudott Nagy Dániel csapattársa, Francisco Mora is, így mindkét M1RA-pilóta pontszerző helyen zárt úgy, hogy egyikük sem a top 10-ből indult. A futamot a büntetés miatt a peugeot-s Julien Briché nyerte a hyundaios Kris Richard, illetve a Volkswagent vezető Maxime Potty előtt – utóbbi dupla dobogót szerzett Belgiumban.
Három versenyhétvége után az összetettben a spanyol Mikel Azcona vezet 95 ponttal, majd Dusan Borkovic (84) jön, aztán egy kisebb szakadék után Jean-Karl Vernay (56), Nagy Dániel (54) és Josh Files (50) következnek- A csapatversenyben a Target Competition áll legjobban 134 ponttal, a PCR Sport a második 126-tal, majd a Tassit versenyeztető Hell Energy Racing with KCMG, illetve a Leopard Lukoil Team jön még a dobogón 94-94 ponttal. Micheliszék, vagyis a M1RA 74 ponttal az ötödik.
A M1RA a lehetőségekhez képest jól zárt, úgy gyűjtöttek 13 pontot, hogy a büntetőrendszer erősen a Hyundai ellen van még mindig. Tassi Attila és Josh Files, vagyis a Hell Energy Racing with KCMG versenyzői a remek zandvoorti teljesítmény után nulláztak Spában.
A TCR Európa-kupa július 7-8-án a Hungaroringen folytatódik majd.
A TCR Európa-kupa második spái futamának végeredménye
Helyezés | Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Idő/Különbség |
1. | 4 | Julien Briché | JSB Compétition | Peugeot 308 TCR | 27:54,660 |
2. | 94 | Kris Richard | Target Competition | Hyundai i30 N TCR | +0,283 mp |
3. | 88 | Maxime Potty | Comtoyou Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +1,130 |
4. | 25 | Mikel Azcona | PCR Sport | Cupra León TCR | +1,900 |
5. | 34 | Stian Paulsen | Stian Paulsen Racing | Cupra León TCR | +2,721 |
6. | 999 | Nagy Dániel | M1RA | Hyundai i30 N TCR | +3,237 |
7. | 62 | Dusan Borkovic | Target Competition | Hyundai i30 N TCR | +4,211 |
8. | 8 | Reece Barr | Target Competition | Hyundai i30 N TCR | +4,922 |
9. | 38 | Danny Kroes | PCR Sport | Cupra León TCR | +8,929 |
10. | 26 | Francisco Mora | M1RA | Hyundai i30 N TCR | +9,469 |
11. | 23 | Francisco Abreu | Sports&You | Peugeot 308 TCR | +10,211 |
12. | 13 | Cedric Piro | Autodis Racing by Piro Sports | Honda Civic Type R FK8 TCR | +11,922 |
13. | 11 | Jens Reno Möller | Reno Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | +13,550 |
14. | 63 | Giovanni Altoé | Pit Lane Competizioni | Audi RS 3 LMS | +16,038 |
15. | 35 | Munkong Sathienthirakul | Monlau Competición | Cupra León TCR | +16,494 |
16. | 21 | Marie Baus-Coppens | JSB Compétition | Cupra León TCR | +17,168 |
17. | 17 | Martin Ryba | Brutal Fish Racing Team | Volkswagen Golf GTI TCR | +24,027 |
18. | 14 | Loris Cencetti | Autodis Racing by Piro Sports | Hyundai i30 N TCR | +1 kör |
19. | 99 | Josh Files | Hell Energy Racing with KCMG | Honda Civic Type R FK8 TCR | +2 kör |
- | 69 | Jean-Karl Vernay | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | + 3 kör |
- | 9 | Tassi Attila | Hell Energy Racing with KCMG | Honda Civic Type R FK8 TCR | +6 kör |
- | 42 | Stefano Comini | Autodis Racing by THX | Honda Civic Type R FK8 TCR | +6 kör |