Michelisz csapata nagy mínusszal kapott nagy pluszt a Hungaroringre
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Jelentős könnyítést kaptak a TCR Európa-kupában szereplő Hyundaiok az elmúlt hétvégék időeredménye alapján, így a Spában még a mezőny legnehezebbjének számító kocsi a szezon negyedik hétvégéjére, a Hungaroringre a mezőny közepére kerül, már ami a súlyozást jelenti.
Június elején Spában 50 kilót pakoltak a Hyundaiokba a korábbi jó időeredményeik miatt, ez a Hungaroringre 0-ra módosul, így csak a hasmagasság-emelés és a motorerő-korlátozás nehezíti a dolgukat.
Az új súlytáblázat szerint az Audik lesznek a legnehezebbek, majd a Cuprák (SEAT) jönnek, a Hyundai és a Honda egy súlyon lesz, picivel előzve a Volkswageneket. Amennyiben a jövő héten, a verseny kezdetéig nem módosítják a TCR-sorozatokra érvényes büntetőrendszert, a Balance of Performance-t – és a legutóbbi WTCR-hétvége alapján erre nincs kifejezett ok –, így nézhet ki mezőny a Hungaroringen:
Autó | Hasmagasság | TCR Európa-kupa-súly | BoP-súly | Motorerő | Összsúly |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 60 kg | -10 kg | 100 % | 1 315 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | 20 kg | -20 kg | 100 % | 1 265 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 0 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 265 kg |
Hyundai i30 N TCR | 90 mm | 0 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 265 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
Audi RS3 LMS DSG | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 220 kg |
Cupra León TCR DSG | 70 mm | 0 kg | -20 kg | 100 % | 1 210 kg |
Belgiumban mindenkinél nehezebben is sikerült egy harmadik és egy második helyet összehoznia a Hyundaioknak (igaz, nem Michelisz csapatának, hanem a Target Competition pilótáinak), ez alapján most sokkal könnyebben jó eredményre számíthatnak.
Michelisz Norbert csapata, a M1RA a csapatverseny ötödik helyről kezdi meg a hazai hétvégét, ami már pénteken megkezdődik majd a szabadedzésekkel.
A TCR Európa-kupa hungaroringi hétvégéjének időterve
július 6., péntek
- 12.00-12.30 Első szabadedzés
- 16.00-16.30 Második szabadedzés
július 7., szombat
- 09.55-10.30 Időmérő
- 13.40-14.10 Első futam (23 perc + 1 kör)
július 8., vasárnap
- 11.50-12.20 Második futam (23 perc + 1 kör)