Csapattársa vitte el Michelisz orra elől a szlovák pole-t
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Az eredetileg Argentínába tervezett verseny Szlovákiába átszervezése miatt alakult furcsán a Slovakia Ring-i hétvége időterve – pénteken a két szabadedzés mellett már egy időmérőt is teljesített a mezőny. A második edzésre sokat gyorsult a mezőny, de végül mindkét edzést Honda-pilóta nyerte, elsőre Tom Coronel, másodikra Yann Ehrlacher volt a leggyorsabb. A gyorsuló tempót jól mutatja, hogy az első edzést negyedik helyen záró Michelisz Norbert másodikra kiszorult a top 10-ből, akkor a legjobb hyundaios Gabriele Tarquini volt.
A félórás pénteki időmérő öt percig sem ment zavartalanul, amikor John Filippi a sóderágyban állt meg Cuprájával, ez elsősorban a jó kört kezdő két BRC-pilótának, Tarquininek és Michelisznek volt gond, hiszen erős mért kör közben kellett elvenniük a gázt.
Második próbálkozásra Michelisz úgy is az élen kezdett, hogy a mért körön beérte a márkatárs, tavalyi világbajnok Thed Björköt. A magyar mögött a svéd, majd a szintén hyundaios, a világkupát vezető Yvan Muller jött ekkor, erősítve a gyanút, hogy gumispórolás miatt nem ment annyira a Hyundaioknak a második edzésen.
Michelisz 2:09,664-es köre több mint 1,5 másodperccel volt jobb, mint a két edzésen futott legjobb kör, vagyis TCR-pályacsúccsal vezette az időmérőt. Nem sokkal később egyébként felért mögé a csapattárs Tarquini, ráadásul csak 83 ezred volt köztük, így aztán a négy Hyundai uralta az élmezőnyt.
A Hyundai-egyeduralmat az időmérő vége felé többe is kezdték megtörni, Pepe Oriola (Cupra) támadását még visszaverték az Yvan Muller Racing-pilóták, Aurélien Comte viszont a Peugeot-val már meg tudta tartani a harmadik helyét a négy Hyundai között.
A végén Oriolának sikerült beugrania még a top 5-be Björköt kiszorítva onnan, Muller pedig megelőzte Comte-ot, így Hyundai 1-2-3-mal zártul az időmérő. Tarquni 3,5 tizeddel verte a magyar pilótát, 2:09,312-re javítva a TCR-pályacsúcsot, Muller viszont már majdnem 1 másodpercre jött az olasz mögött. A Zengő Motorsport két pilótája, Nagy Norbert és Szabó Zsolt Dávid a 18., és 22. helyen zárták az időmérőt. A legutóbbi versenyhétvégén, Portugáliában leggyorsabb Volkswagenek az elmúlt hetek jó körideijei miatt a legnehezebbé váltak a hétvégére, Rob Huff csak a 23., csapattársa, Mehdi Bennani a 24. lett.
A hetedik helyre kvalifikáló Björk viszont motorcsere miatt a mezőny végére kerül az első szombati futamra, így mögötte mindenki nyer egy helyet. Hasonlóan jár a zengős Szabó Zsolt Dávid is, övék lesz az utolsó sor.
A hétvégére történt két változás is a mezőnyben: a Mulsanne Racingnél a korábbi AutoGP-bajnok Kevin Ceccon váltotta a csapattól távozó Gianni Morbidellit, míg a Münnich Motorsport három helyett csak két autóval indult, James Thompson nem tudta vállalni ezt a hétvégét.
Szombaton három WTCR-esemény is lesz, pontban délben rajtol az első futam, majd 15.10-kor egy időmérő, és 19.00-kor a fordított rajtrácsos futam jön. Vasárnap majd 11.45-kor zárja a főfutam a programot. A hétvégén a Slovakia Ringen versenyez a kamion Európa-bajnokságában induló Kiss Norbert is saját bajnokságában.
Az WTCR első Slovakia Ring-i időmérőjének végeredménye
Helyezés | Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Idő/Különbség |
1. | 30 | Gabriele Tarquini | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 2:09,312 |
2. | 5 | Michelisz Norbert | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | +0,352 mp |
3. | 48 | Yvan Muller | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | +0,969 |
4. | 7 | Aurélien Comte | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | +1,014 |
5. | 74 | Pepe Oriola | Campos Racing | Cupra León TCR | +1,163 |
6. | 86 | Esteban Guerrieri | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | +1,175 |
7. | 11 | Thed Björk | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | +1,240 |
8. | 9 | Tom Coronel | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | +1,253 |
9. | 69 | Jean-Karl Vernay | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | +1,440 |
10. | 68 | Yann Ehrlacher | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | +1,558 |
11. | 70 | Mat'o Homola | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | +1,718 |
12. | 21 | Aurélien Panis | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | +1,858 |
13. | 20 | Denis Dupont | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | +1,887 |
14. | 23 | Nathanaël Berthon | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | +1,918 |
15. | 88 | Fabrizio Giovanardi | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | +1,972 |
16. | 63 | Benjamin Lessennes | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | +2,056 |
17. | 22 | Frédéric Vervisch | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | +2,102 |
18. | 8 | Nagy Norbert | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | +2,202 |
19. | 44 | Petr Fulín | Fulín Racing Academy | Cupra León TCR | +2,204 |
20. | 52 | Gordon Shedden | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | +2,334 |
21. | 31 | Kevin Ceccon | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | +2,364 |
22. | 66 | Szabó Zsolt Dávid | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | +2,496 |
23. | 12 | Rob Huff | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +2,531 |
24. | 25 | Mehdi Bennani | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +3,054 |
25. | 17 | Andrej Studenic | Brutal Fish Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +4,217 |
26. | 27 | John Filippi | Campos Racing | Cupra León TCR | - |