Frigyes
17 °C
25 °C

Szlovákiában még kedvezőbb helyzetben Micheliszék

03718006567496
2018.07.10. 10:45

A portugáliai jó eredmények ellenére tovább csökkent a Hyundaiok súlya a WTCR-ben, ugyanis a büntetősúlyok számításához használt eredményekbe még vastagon beleszámítanak a zandvoorti versenyek, ahol a dél-koreai kocsik a büntetések miatt sokkal lassabbak voltak az átlagnál.

A WTCR Slovakia Ring-i hétvégéjének programja

07.13., péntek

  • 12.40-13.10 Első szabadedzés
  • 15.50-16.20 Második szabadedzés
  • 17.55-18.25 Első időmérő
07.14., szombat
  • 12.00-12.30 Első futam (9 kör)
  • 15.10-16.00 Második időmérő
  • 19.00-19.30 Második futam (9 kör)
07.15., vasárnap
  • 11.45-12.15 Harmadik futam (11 kör)

A sorrend egyébként nem csak a Hyuindaiok miatt változott, amíg Vila Realban a Honda volt, addig a Slovakia Ringen már a Volkswagen lesz a legnehezebb kocsi, 10 kilót ver majd a Hyundai, Honda, Audi hármasra. A Hyundai 10, a Honda 20 kilót vesztett a legutóbbi versenyhétvégéhez képest, az Audi 10, a Volkswagen pedig 30 kilóval lesz nehezebb, mint június végén.

A Cupra, Alfa Romeo, Peugeot hármas súlyai nem változtak. Mivel a legutóbbi két hétvégén két futamgyőzelmet is szerző Peugeot-k (még ha fordított rajtrácsos futamon is szerezték) hasznot húzhatnak abból, hogy az eddigi esélyeseknél 80-90 kilóval könnyebbek lesznek, de a 60-70 kilóval a mezőny alá helyezett Cuprák is odaérhetnek, akár a szezon első futamgyőzelmét is megszerezhetik a spanyol kocsikkal. Az eddig a szezonban 0 ponttal álló Alfa Romeók pedig végre odaérhetnek a top 10-be.

A súlyváltozás viszont nem garantálja, hogy a Portugáliában egy pole-t és a három versenyen összesen öt dobogót szerző Hyundaiok Szlovákiában is tarolnak, mert bár a kocsik súlyai kiegyenlítettebb képet mutatnak, Vila Realban a magas rázókövek miatt szinte mindenki a nagyobb hasmagassággal ment, mint tehette volna, ami miatt nem láthattuk a kocsik valós sebességét, a Slovakia Ringen viszont már nem lesz ilyen gond.

Autó   Hasmagasság   WTCR-büntetősúly   BoP-büntetősúly   Motorerő   Összsúly  
Volkswagen Golf GTI TCR   70 mm   +60 kg   -10 kg   100 %   1 315 kg  
Hyundai i30 N TC   90 mm   + 40 kg   0 kg   97,5 %   1 305 kg  
Honda Civic Type R FK8 TCR   80 mm   + 40 kg   0 kg   97,5 %   1 305 kg  
Audi RS3 LMS   70 mm   + 50 kg   -10 kg   100 %   1 305 kg  
Cupra León TCR   70 mm   +0 kg   -20 kg   100 %   1 245 kg  
Alfa Romeo Giulietta TCR   70 mm   +0 kg   -40 kg   102,5 %   1 225 kg  
Peugeot 308 TCR   70 mm   +0 kg   -40 kg   102,5 %   1 225 kg