Rádobták a horgonyt Micheliszékre, és még a dömpert is
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Brutális nehezítést kaptak a Hyundai-ok a WTCR következő, vuhani versenyhétvégéjére a büntetősúlyok kiosztásával – azzal, hogy kikerült a büntetősúlyok számításához használt három hétvégéből az a hollandiai esemény, ahol pont a büntetősúlyok miatt ellehetetlenítették Micheliszéket, ezért nemcsak, hogy nulla ponton zártak, de még a pontszerző helyek közelébe sem tudott kerülni egyik Hyundai sem.
Vuhanban ugyanis a portugáliai, szlovákiai és a múlt heti ningpói versenyek alapján 60 kilós WTCR-pluszsúllyal mennek majd a Hyundaiok, mögöttük a második legnehezebb autó a 20 kilót kapó Volkswagen lesz, a Hondákba 10 kilót pakolnak majd, a többi négy márka pedig alapsúlyon autózhat.
Erről az eshetőségről Michelisz is írt már blogjában, nyilván nem éri meglepetésként őket a helyzet a kínai utcai versenyre, bár így pokoli nehéz hétvége vár rájuk.
Zandvoorttal szemben egyetlen minimális könnyítés lesz – ott egyébként a Hyundai 60 kilós WTCR-csomagot kapott, a Honda 20 kilót cipelt, a többiek pedig alapsúlyon voltak –, méghozzá az, hogy az utcai pálya viszonylag magas rázókövei miatt a többi autó sem valószínű, hogy a megengedett legalacsonyabb hasmagasságon lesz, így a szinte a szezon eleje óta legmagasabbra emelt Hyundainál némi hátrány csökkenhet.
Az új WTCR-súlytáblázat hatalmas lehetőséget jelenthet az Audinak, illetve a mezőny második legalacsonyabb súlyára csökkentett Cupráknak, így a Zengő Motorosport pilótáinak is.
(A TCR-sorozatokra érvényes Balance of Performance egyelőre továbbra sem változott.)
Autó | Hasmagasság | WTCR-súly | BoP-súly | Turbóerő | Összsúly |
Hyundai i30 N TC | 90 mm | 60 | 0 kg | 97,5 % | 1 325 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 20 | -10 kg | 100 % | 1 275 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 10 | 0 kg | 97,5 % | 1 275 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 0 | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | 0 | -20 kg | 100 % | 1 245 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 0 | -20 kg | 102,5 % | 1 245 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR | 70 mm | 0 | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |