Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Rádobták a horgonyt Micheliszékre, és még a dömpert is

03718006571209
2018.10.04. 14:01

Brutális nehezítést kaptak a Hyundai-ok a WTCR következő, vuhani versenyhétvégéjére a büntetősúlyok kiosztásával – azzal, hogy kikerült a büntetősúlyok számításához használt három hétvégéből az a hollandiai esemény, ahol pont a büntetősúlyok miatt ellehetetlenítették Micheliszéket, ezért nemcsak, hogy nulla ponton zártak, de még a pontszerző helyek közelébe sem tudott kerülni egyik Hyundai sem.

Vuhanban ugyanis a portugáliai, szlovákiai és a múlt heti ningpói versenyek alapján 60 kilós WTCR-pluszsúllyal mennek majd a Hyundaiok, mögöttük a második legnehezebb autó a 20 kilót kapó Volkswagen lesz, a Hondákba 10 kilót pakolnak majd, a többi négy márka pedig alapsúlyon autózhat.

Erről az eshetőségről Michelisz is írt már blogjában, nyilván nem éri meglepetésként őket a helyzet a kínai utcai versenyre, bár így pokoli nehéz hétvége vár rájuk.

Zandvoorttal szemben egyetlen minimális könnyítés lesz – ott egyébként a Hyundai 60 kilós WTCR-csomagot kapott, a Honda 20 kilót cipelt, a többiek pedig alapsúlyon voltak –, méghozzá az, hogy az utcai pálya viszonylag magas rázókövei miatt a többi autó sem valószínű, hogy a megengedett legalacsonyabb hasmagasságon lesz, így a szinte a szezon eleje óta legmagasabbra emelt Hyundainál némi hátrány csökkenhet.

Az új WTCR-súlytáblázat hatalmas lehetőséget jelenthet az Audinak, illetve a mezőny második legalacsonyabb súlyára csökkentett Cupráknak, így a Zengő Motorosport pilótáinak is.

(A TCR-sorozatokra érvényes Balance of Performance egyelőre továbbra sem változott.)

Autó Hasmagasság WTCR-súly BoP-súly Turbóerő Összsúly
Hyundai i30 N TC 90 mm 60 0 kg 97,5 % 1 325 kg
Volkswagen Golf GTI TCR 70 mm 20 -10 kg 100 % 1 275 kg
Honda Civic Type R FK8 TCR 80 mm 10 0 kg 97,5 % 1 275 kg
Audi RS3 LMS 70 mm 0 -10 kg 100 % 1 255 kg
Cupra León TCR 70 mm 0 -20 kg 100 % 1 245 kg
Peugeot 308 TCR 70 mm 0 -20 kg 102,5 % 1 245 kg
Alfa Romeo Giulietta TCR 70 mm 0 -40 kg 102,5 % 1 225 kg