TCR Eu: Micheliszék 2. és 4. hellyel zárták a szezont, két pontra a dobogótól
További Autó-motor cikkek
- Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
Balhéval indult a TCR Európa-kupa 2018-as szezonjának utolsó napja – pontosabban a balhé még szombaton indult, amikor a Target Competition svájci pilótáját, Kris Richardot duplán büntették az időmérőn: elvesztette a hetedik helyét, majd rajtbüntetést kapott a második futamra. Richard ezért Facebookon szállt bele a versenybírókra, akik utólag kizárták a szombati futamról, és eltiltották a vasárnapi, utolsó versenyre.
Richard kizárásával szinte mindenki nyert, a M1RA-pilóta Nagy a harmadik rajtkockába lépett fel, csapattársa, Michelisz Norbert szombathoz hasonlóan az ötödik helyről indulhatott így, míg a szombati futamgyőztes Tassi Attila a 10. helyett a 9. helyről indulhatott.
Nagy már az első kanyarban a második volt a rajtot jól elkapó Mike Halder mögött, Michelisz tartotta 5. helyét, Tassi egyet javítva a 8. volt.
Az első kört még megúszta safety car nélkül a mezőny, a másodikban viszont elég nagy koccanás történt, az orosz bajnok Klim Gavrilov, a WTCR-ből beugró Nathanaël Berthon, és a matematikailag a végső győzelemre is esélyes Tassi Attila is kiesett, de Dusan Borkovicnak is ki kellett állnia a garázsba, ezzel lényegében biztossá vált Mikel Azcona bajnoki címe, hiszen a harmadik kihívója, Jean-Karl Vernay csak a 8. helyen volt ekkor. Borkovic pont Tassinak ment neki, a magyar versenyző a sóderágyba került, Borkovicnak pedig eltört az egyik felfüggesztése. A karambol miatt jött is a biztonsági autó, ami három kör után távozott, így már csak 13 perc +1 kör maradt a mezőnynek versenyzésre.
Az újrarajt előtt Nagy remekül tapadt az élen haladó Halderre, de nem tudott beszúrni a német Hondája mellé a célegyenes végén. Michelisz viszont tudott előzni, ugyan nem ekkor, hanem egy körrel később – a hibázó Peter Terting mellé bevágva szerezte meg a negyedik helyet a M1RA-csapattulajdonos, aki azután az Ash Sutton után mehetett, aki eddigre már kőkemény csatában volt Naggyal a második helyért.
Nagy némi levegőhöz jutott, ahogy Michelisz felért a brit versenyző Volkswagenjére, és ezzel védekezésre késztette, előzni viszont már sem Nagy, sem Michelisz nem tudott, így a 2. és 4. helyeken értek be, Halder nyerte a futamot, Suttoné lett a harmadik hely.
A bajnoki címet a végül nyolcadik helyen célba érő Mikel Azcona szerezte meg (181 pont), a második helyezett Vernay (159 pont), a harmadik pedig Borkovic lett (154), mögöttük két magyar, Tassi (153) és Nagy (138) zárták az évet.
A csapatversenyben Tassiék, vagyis a Hell Energy Racing with KCMG magabiztos győzelmet szereztek 299 ponttal, az ezüstérem a Targeté lett (272), a harmadik helyre a PCR Sport ért fel (213), a M1RA két ponttal maradt le a dobogóról az év végi összesítésben.
A TCR Európa-kupa második barcelonai futamának pontszerzői
- Mike Halder – Hell Energy Racing with KCMG, Honda Civic
- Nagy Dániel – M1RA, Hyundai i30 N
- Ash Sutton – WestCoast Racing, Volkswagen Golf
- Michelisz Norbert – M1RA, Hyundai i30 N
- Peter Terting – Target Competition, Hyundai i30 N
- Josh Files – Hell Energy Racing with KCMG, Honda Civic
- Jean-Karl Vernay – Leopard Lukoil Racing, Audi RS3
- Mikel Azcona – PCR Sport, Cupra León
- Stian Paulsen – Stian Paulsen Racing, Cupra León
- Reece Barr – Target Competition, Hyundai i30 N