- Sport
- Autó-motor
- wtcr
- wtcr2018
- túraautó-világkupa
- michelisz norbert
- makaó
- gabriele tarquini
- hyundai motorsport
Michelisz roncsból újjáépített autóval dobogós Makaón
További Autó-motor cikkek
- Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Makaóhoz illő őrületes befejezést hozott a WTCR, azaz a túraautó-világkupa 2018-as idényzárója a két vasárnapi futammal.
- A fordított rajtrácsos versenyen Frédéric Vervisch egy rajtbaleset után nyert Audival.
- A rajtbalesetben komolyan megsérült Michelisz Norbert autója, amit félroncs állapotból hoztak helyre.
- A második futamon a hondás Esteban Guerrieri nyert, Michelisz dobogós, harmadik hellyel zárta a szezont.
- A bajnoki címet Gabriele Tarquini, Michelisz csapattársa nyerte, 56 évesen a legidősebb bajnok lett FIA-felügyelet álló sorozatban, saját rekordját döntötte tovább, 2009-es vb-címe idején 47 éves volt.
- A csapatbajnoki címet a Hyundaiokkal versenyző Yvan Muller Racing nyerte.
- Michelisz Norbert az összetett negyedik helyén zárt (21 ponttal lemaradva a dobogóról), a vk-ezüst Yvan Mulleré, a bronz Esteban Guerrierié lett.
- A kilencszeres Makaó-győztes Rob Huff hiába indult kétszer is a pole-ból, nem szerezte meg 10. győzelmét az utcai pályán.
Ez történt a vasárnapi futamokon:
Első futam
Rögtön a rajt után baleset jött a szokott helyen, a Lisboa kanyarban, a pálya első szakaszán, a hosszú padlógázas szakasz végén. A lassításnál Yann Ehrlacher és Pepe Oriola akadtak össze, a spanyol megpörgette a franciát, majd irányíthatatlanul csúszott be a kanyarba a többiek elé. Több pilóta, így a fordított rajtrácsos futamot 8. helyről kezdő Michelisz Norbert is érezte a veszélyt, kifelé került volna, csakhogy Jean-Karl Vernay Audija elé a lehető legrosszabb ütemben ért be a Cupra, elzárva a külső oldalt. Michelisz belecsúszott Vernaybe, hátulról pedig Huff tolta meg őt, miközben a belső íven ha lassan is, de el tudott menni a kocsisor.
Eközben kicsit az összetettet vezető Gabriele Tarquinit is megtörték, így az első kör végén mindkét BRC Racing Hyundai a garázs felé vette az irányt – egyik kocsi sem nézett ki jól, Tarquini elhagyta a kocsi elejét, mire visszaért, Michelisznél pedig a baleset okozta defekt bontotta le a jobb első gumit, az pedig a kocsi jobb elejét, ezzel véget is ért nekik a futam.
A versenyben az audis Frédéric Vervisch korán átvette a vezetést az élről rajtoló Timo Schiedertől, a korábbi kétszeres DTM-bajnok viszont újabb helyet már nem vesztett, remekül verte vissza a harmadik helyre feljövő Yvan Muller támadásait. A francia 15 pontot szerezve 18 pontra csökkentette hátrányát az összetettben a pont nélkül záró Gabriele Tarquini mögött, de még hátra volt a második futam. Ezen a franciának egy harmadik hely elég lett volna a bajnoki címhez, ha Tarquini nem szerez pontot, de még korai volt a számolgatás.
A második futamra a BRC szerelői őrült tempóban dolgozva rakták össze a két Hyundait. A munkát már az első futam alatt megkezdték, a java viszont a két verseny közötti nagyjából 1,5 órára maradt – a speciális makaói szabályok miatt nem volt parc fermé, vagyis szabadon lehetett a autókhoz nyúlni a két futam között. Michelisz kocsijának például teljesen újjáépítették az elejét, a motor és a hűtő kivételével lényegében mindent kicseréltek a kocsin, hogy az rendben legyen a második futamot harmadik helyről kezdő magyar számára.
Második futam
A szerelők nem hogy a rajtrácsra gurulás előtt, de még a rajtrácson is dolgoztak Michelisz kocsiján, amit a versenybírók is árgus szemekkel figyeltek, hogy nem folyik-e belőle valahol az olaj, mert akkor nem engedik elrajtolni, de végül a startra minden rendben lett a Hyundaion.
A rajt egyből kavarodást hozott, de újabb balesetet szerencsére nem. Hiába indult a Makaó-specialista, a pályán eddig kilencszer nyerő Rob Huff az élről, nem sikerült megtartania első helyét, amit a hondás Esteban Guerrieri vett át tőle. A harmadik helyre Jean-Karl Vernay jött fel Michelisz Norbert helyére, míg a magyar pilóta a negyedik helyen a bajnoki címért hajtó Yvan Muller előtt védekezett, méghozzá kőkeményen.
Mullernek legalább dobogós hely kellett volna a bajnoki címhez, de Michelisz mögött az ötödik helyen ragadt, miközben az összetettben vezető Gabriele Tarquini is felküzdötte magát pontszerző helyre, tovább nehezítve Muller dolgát. Muller ezzel az egyéni címhez ugyan nem került közelebb, de bebiztosította csapata, az Yvan Muller Racing csapatbajnoki címét.
Az eredetileg 11. körös futam 4. körében viszont jött a safety car, ami összefogta a mezőnyt – Aurélien Panis Audija állt meg a pálya szélén, miután a falnak koccant. A biztonsági autó két körig maradt, így 13 körre nőtt a versenytáv. Az újrarajt után nem változott a sorrend az élen, Thed Björk viszont egy remek előzéssel elvette a kilencedik helyet Tarquinitől a pálya hátsó, kanyargós részén.
Elöl Huff folyamatos nyomás alatt tartotta Guerrierit, hátha hibázik az argentin, de végül nem ő, hanem a harmadik helyen autózó Vernay hibázott a 11. kör legelején a Lisboában, és a falba állt az Audival, átadva harmadik helyét Michelisznek.
Az utolsó előtti körre is maradt baleset, a Zengő Motorsport pilótája, Szabó Zsolt Dávid állt a falba az utolsó kanyarban, csúnyán megtörve a Cuprát. Szabó szombaton a 105 százalékos szabály miatt nem indult, csapattársát pedig a rajt után egyből behívták azon a futamon, nehogy összetörjön a kocsi, de végül nem úszta meg nagy csattantás nélkül a Zengő-csapat. Szabó balesete miatt a leintésig jött újra a biztonsági autó, újabb előzés tehát nem történt: Guerrieri nyerte a szezon utolsó futamát, Rob Huff lett a második, Michelisz Norbert pedig dobogós, harmadik hellyel búcsúztatta a 2018-as idényt.
A bajnoki címet Gabriele Tarquini nyerte, aki 56 évesen a legöregebb bajnok lett FIA-felügyelet álló bajnokságban, Yvan Mulleré lett az ezüst, és az utolsó futamot nyerő Guerrierié lett a bronzérem, Michelisz Norbert az összetett negyedik helyén zárt, megismételve 2014-es és 2016-os eredményeit. Tarquini 2009-ben is Yvan Mullerrel volt nagy csatában a bajnoki címért, akkor is Makaón ért véget a szezon, Tarquini pedig végül 4 pont előnnyel nyert, igaz, még más számítási rendszer szerint.
A csapatversenyt is a Hyundaiok dominálták, az Yvan Muller Racingé lett a bajnoki cím, Micheliszék, vagyis a BRC Racing lett a második, a harmadik helyre pedig a Münnich Motorsport ért oda.
Mindkét bajnoki cím hiperszoros küzdelemben dőlt el, az első és a második között mindkét kategóriában 3-3 pont döntött.
A többi helyen is rettentő izgalmas csata jött, a negyedik Michelisz és a nyolcadik Huff között csak négy pont volt az összetettben.
A WTCR vasárnapi futamainak pontszerzői
Első futam
- Fédéric Vervisch, Audi
- Timo Scheider, Honda
- Yvan Muller, Hyundai
- Kevin Ceccon, Alfa Romeo
- Esteban Guerrieri, Honda
- Yann Ehrlacher, Honda
- Mehdi Bennani, Volkswagen
- Nathanaël Berthon, Audi
- Luigi Ferrara, Alfa Romeo
- Aurélien Panis, Audi
Második futam
- Esteban Guerrieri, Honda
- Rob Huff, Volkswagen
- Michelisz Norbert, Hyundai
- Yvan Muller, Hyundai
- Yann Ehrlacher, Honda
- Pepe Oriola, Cupra
- Kevin Ceccon, Alfa Romeo
- Thed Björk, Hyundai
- Nathanaël Berthon, Audi
- Gabriele Tarquini, Hyundai