Új pontszámítás jöhet Michelisz sorozatában
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
Komolyabb változás jöhet a WTCR, vagyis a túraautó-világkupa pontozásába 2019-től, értesült a TouringCarTimes (TCT), amely úgy tudja, hogy tovább bővítenék a pontrendszert.
Egyrészt a hétvége két időmérője közül az elsőért is járhatna pont a következő idénytől – eddig csak a második és a harmadik futam rajtsorrendjéről döntő második időmérő első öt helyezettje kapott pontot –, másrészt a bővülő mezőny miatt a pontot érő helyek számát is növelnék. A jövő évi limit 26 helyett már 30 induló lesz, logikus tehát, hogy ne csak a top 10 kapjon pontot, a tervek szerint ezt 15-ig növelnék, egyelőre nem tudni pontosan, milyen pontrendszer alapján.
Minderről egyébként a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) december 3-7. közötti szentpétervári éves közgyűlésén döntenek, itt fogadhatják el a 2019-es versenynaptárat is.
A TCT információi szerint viszont lesz egy kényesebb pont is a napirenden, miszerint az egyes márkákra négyautós limitet vezetnének be, egy csapat pedig csak két autót indíthatna, se többet, se kevesebbet. Utóbbival azt az anomáliát küszöbölnék ki, ami egyébként 2018-ban csak a Münnich Motorsportra volt érvényes, vagyis hogy a három autóból egy nem kapott pontot, hiszen csak két helyezett pontjait számolták be az összesítésbe.
A kétautós csapat formaság, a Hyundai például már jelezte, hogy négy pilótával – Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini, Nicky Catsburg és Augusto Farfus – vág neki a szezonnak, őket két csapatba kell majd szétszedni. De összedolgozhatnak, közös garázs és technikai háttér is lehet mögöttük, csak névben és kocsifestésben kell majd eltérniük.
A négyautós márkalimit viszont komolyabb gondot okozhat, már csak azért is, mert 2018-ban hat Audi volt ott a mezőnyben, tehát a két audis csapatból az egyik, méghozzá a Comtoyou Racing rosszul járhat: a WRT (a nevezési listán Leopard Lukoil Racing néven voltak) ugyanis már jelezte, hogy ők maradnak a német márkánál, míg a Comtoyou eltökélt, hogy négy versenyzővel induljon jövőre is, tehát csapaton belül két külön márkát kell majd indítaniuk.
A 30 fős nevezési határ a négyautós márkalimittel egyébként 7,5 gyártót jelent, azt már tudni, hogy a Hyundai négy autóval lesz a mezőnyben, a kínai Lynk & Co. is négy kocsival érkezhet, Audiból is meglesz a maximum, és akkor még ott van a Cupra, a Volkswagen, a Peugeot, az Alfa Romeo, a Honda, ami nyolc gyártót jelent, tehát ideális esetben valóban meglehet a 30 induló.