Pandora, Gabriella
-3 °C
3 °C

Új pontszámítás jöhet Michelisz sorozatában

2018.12.04. 10:55

Komolyabb változás jöhet a WTCR, vagyis a túraautó-világkupa pontozásába 2019-től, értesült a TouringCarTimes (TCT), amely úgy tudja, hogy tovább bővítenék a pontrendszert.

Egyrészt a hétvége két időmérője közül az elsőért is járhatna pont a következő idénytől – eddig csak a második és a harmadik futam rajtsorrendjéről döntő második időmérő első öt helyezettje kapott pontot –, másrészt a bővülő mezőny miatt a pontot érő helyek számát is növelnék. A jövő évi limit 26 helyett már 30 induló lesz, logikus tehát, hogy ne csak a top 10 kapjon pontot, a tervek szerint ezt 15-ig növelnék, egyelőre nem tudni pontosan, milyen pontrendszer alapján.

Minderről egyébként a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) december 3-7. közötti szentpétervári éves közgyűlésén döntenek, itt fogadhatják el a 2019-es versenynaptárat is.

A TCT információi szerint viszont lesz egy kényesebb pont is a napirenden, miszerint az egyes márkákra négyautós limitet vezetnének be, egy csapat pedig csak két autót indíthatna, se többet, se kevesebbet. Utóbbival azt az anomáliát küszöbölnék ki, ami egyébként 2018-ban csak a Münnich Motorsportra volt érvényes, vagyis hogy a három autóból egy nem kapott pontot, hiszen csak két helyezett pontjait számolták be az összesítésbe.

A kétautós csapat formaság, a Hyundai például már jelezte, hogy négy pilótával – Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini, Nicky Catsburg és Augusto Farfus – vág neki a szezonnak, őket két csapatba kell majd szétszedni. De összedolgozhatnak, közös garázs és technikai háttér is lehet mögöttük, csak névben és kocsifestésben kell majd eltérniük.

A négyautós márkalimit viszont komolyabb gondot okozhat, már csak azért is, mert 2018-ban hat Audi volt ott a mezőnyben, tehát a két audis csapatból az egyik, méghozzá a Comtoyou Racing rosszul járhat: a WRT (a nevezési listán Leopard Lukoil Racing néven voltak) ugyanis már jelezte, hogy ők maradnak a német márkánál, míg a Comtoyou eltökélt, hogy négy versenyzővel induljon jövőre is, tehát csapaton belül két külön márkát kell majd indítaniuk.

A 30 fős nevezési határ a négyautós márkalimittel egyébként 7,5 gyártót jelent, azt már tudni, hogy a Hyundai négy autóval lesz a mezőnyben, a kínai Lynk & Co. is négy kocsival érkezhet, Audiból is meglesz a maximum, és akkor még ott van a Cupra, a Volkswagen, a Peugeot, az Alfa Romeo, a Honda, ami nyolc gyártót jelent, tehát ideális esetben valóban meglehet a 30 induló.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?