Piroska
3 °C
3 °C

Micheliszék nem bírnak leállni, karácsony előtt is teszteltek

JFBE9312
2018.12.21. 12:10

Hiába volt a 2018-as WTCR-szezon messze legerősebb autója a Hyundai i30 N TCR, a dél-koreai márka fejlesztői, vagyis a németországi alzenaui központ mérnökei egy pillanatra sem pihennek, és röviddel a szezon vége után máris nagyszabású teszten voltak a portugáliai Portimao versenypályáján – részben talán a bombafelállással és komoly tesztmúlttal érkező Lynk & Co Cyan Racing jelentette fenyegetés miatt is.

A háromnapos teszten ott volt a Hyundai mind a négy pilótája, vagyis a 2018-as WTCR-győztes Gabriele Tarquini, az idényt a negyedik helyen záró Michelisz Norbert, illetve a két friss igazolás, Nicky Catsburg és Augusto Farfus is. A 2019-es párosokat és a pontos csapatneveket majd jövő év elején közli a Hyundai.

A teszt első napján a két 2018-as pilóta ment végig pár olyan ellenőrző tesztkörön, hogy ellenőrizzék a mérnökök által korábban futópadon lefuttatott lengéscsillapító- és rugóbeállításokat, majd komolyabb tapasztalatcsere után átadták a terepet a két Hyundai-újoncnak.

A 2018-as bajnok Tarquini a tesztelés fontosságát emelte ki, megerősítve, hogy egy pillanatot sem pihenhetnek a télen. Kifejezetten a kocsi kasztnijáról beszélt, azt kell fejleszteni, illetve pilótaként a kasztniról szerzett tudás mennyiségét. Nicky Catsburg, aki először ült a Hyundaiban, Tarquini fejlesztőpilótai szerepét méltatta, míg a 2006 után először elsőkerék-hajtású versenyautót vezető Augusto Farfus meglepetten tapasztalta, hogy milyen gyorsan megszokta a Hyundait.

A négyesből számunkra természetesen Michelisz Norbert véleménye a legérdekesebb:

Fontos, hogy megragadjunk minden alkalmat, amivel egy pici újat is tanulhatunk az autóról. A mostani teszt lehetőséget adott, hogy megtámogassuk a mérnökök garázsban végzett munkáját, és részletes visszajelzést tudjunk adni a setup változtatásairól, erre pedig tökéletes helyszín volt Portimao. Sok a szintkülönbség-változás a pályán, így jobban meg lehet dolgoztatni a felfüggesztést, mint a többi pályán. A teszten további információt gyűjtöttünk az autóról a szezonban felhalmozott mellé, amivel tovább fejleszthetjük az autót a 2019-es szezonra

– összegzett a magyar pilóta.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!