Hatalmas balesettel indult Michelisz csapatának szezonja
Amíg a WTCR-ben a rettentő erős mezőny miatt jobban kijött az autók között az esélykiegyenlítő-rendszerrel létrehozott, pontosabban menedzselt különbség, addig a túraautó-világkupával a Hungaroringen együtt versenyző TCR Európa-kupában már inkább a pilóták kvalitását mutatta, hogy a mezőny egyik legjobban büntetett autója, a Hyundai uralta a hétvége első Ek-időmérőjét.
A dominálók között lehetett volna Nagy Dániel, a M1RA, vagyis Michelisz Norbert versenycsapatának pilótája is, aki könnyedén jutott a top 12-be, ám ott, az időmérő második szakaszában nem tudta hozni a várt teljesítményt, és csak nyolcadik lett, a top 12-be jutott nyolc Hyundai között csak a hatodik lett úgy, hogy az időmérő első négy helyét simán vitték a dél-koreai autót vezető pilóták. A pole-t a korábbi WTCR-pilóta Mat'o Homola szerezte meg Andreas Bäckman előtt.
Nagy elé öt Hyundai mellett egy Audi és egy Peugeot is befért, így a nyolcadik helyen zárt az időmérőt - ez alapján a fordított rajtrácsos futamon lehet esélye jobb eredményre, hiszen ott a harmadik helyről indul majd vasárnap.
A M1RA szempontjából ezzel nem indult jól az idény, hiszen Nagy 8. helye mellett volt egy nagy balesetük is, a frissen a csapathoz igazolt német tehetség, Luca Engstler szállt el az időmérő legelején az 1-es kanyarban, így mért kör nélkül zárta a napot, és ha rendbe is hozzák az autóját vasárnapra, mindkét futamon a 37 fős mezőny végéről indulhat majd csak. A pilóta jól van, a kocsi kevésbé, kommentálta a csapat a balesetet, ami után a kocsi - újságíró szemmel - úgy tűnt, mint amit szinte lehetetlenség lesz vasárnapra rendbe hozni.
Engstler a célegyenes végén szenvedett balesetet, a kerékvető dobta meg az autóját, miután kicsit lecsúszott a fűra, onnan a szalagkorlátnak, majd a kanyar végén a gumifalnak csapódott, a kocsi eleje szinte teljesen összetört.
A TCR Európa-kupa vasárnapi futamai 11.25-kor és 14.30-kor rajtolnak.