- Sport
- Autó-motor
- wtcr
- wtcr2019
- túraautó-világkupa
- michelisz norbert
- slovakia ring
- hyundai motorsport
Michelisz nagy csúszkálások után dobogós Szlovákiában
![4fb8cc5276e8ab1605c518532672b255](https://kep.index.hu/1/0/2772/27727/277274/27727411_609e7c82128d87fdc03c5fa097f54345_wm.jpg)
További Autó-motor cikkek
-
Tavaly összetörte, idén herendi mintás sisakban áll rajthoz Lando Norris a Hungaroringen
- Történelmi sikert ért el a brit Formula–4-ben versenyző Molnár Martin
- Keanu Reeves intette le a MotoGP Német Nagydíját
- Frontálisan ütközött a nyolcszoros világbajnok sztárpilóta, többen megsérültek
- Drámai utolsó körök után a Ferrari nyerte az autósport legendás viadalát
Pénteken mindkét időmérőn a második helyet szerezte meg Michelisz Norbert a WTCR Slovakia Ringen rendezett hétvégéjének első napján, így vasárnap két futamon is kedvező helyzetből, a márkatárs Nicky Catsburg mellől rajtolhatott.
A vasárnap késő délelőtti első futam eléggé nedves pályán indult az éjszakai hatalmas eső után a Dunaszerdahely melletti versenypályán, ám mivel a versenyigazgatóság a szemerkélő eső ellenére sem nyilvánította vizesnek a pályát, a mezőnynek száraz pályára való sima gumikkal kellett rajtolnia. Ez okozott is némi kavarodás, ugyanis rendesen csúszkáltak a pilóták a rajt után.
A rajtot egyébként a harmadik helyről induló alfás Ma Csing-hua kapta el, aki az ő autójánál 90 kilóval nehezebb két Hyundai közé belőve gyorsan átvette a vezetést. Michelisz egy pillanatra a negyedik helyig is visszaesett, de végül a harmadik helyen ragadt meg a második körre Ma és az audis Frédéric Vervisch mögött egy nagyobb megcsúszás után.
A második körre jött is a biztonsági autó, Néstor Girolami Hondája és Kevin Ceccon Alfa Romeója ugyanis elég veszélyes helyen állt meg a sóderágyban, ráadásul az eső is rákezdett. Ekkorra az élről rajtoló Catsburg a hatodik helyre esett vissza egyébként, de nála is több helyet vesztett többek között a mezőny közepi lökdösődésben kilökött Esteban Guerrieri.
A safety car két kör után távozott, a pálya viszont nem lett szárazabb, úgyhogy marad a csúszkálás és lökdösődés a maradék 8 körre is – a verseny távja a SC érkezése miatt nőtt 9-ről 11 körre. A vizes körülmények között minden azon múlt, ki mennyire tudja uralni az autóját. Az élen Ma, Vervisch, Michelisz és Jean-Karl Vernay megléptek a többiektől, gyorsan kiderült, hogy közöttük dőlhet el az első futamgyőzelem.
![6f71fdd38eac153f788349cb8cd2003b](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2772/27727/277277/27727787_7a005a1a0b329982694c0d48e5bfc98d_wm.jpg)
Az ötödik körben Vervisch végre el tudott menni az Audival Ma mellett, ezzel Michelisz is támadható ellenfelet kapott maga elé a kínai személyében. Michelisz hosszú körökön át nyomasztotta a korábbi F1-tesztpilótát, megtörni viszont nem tudta, így a harmadik helyen zárt legjobb hyundaiosként. A futamot Vervisch nyerte majdnem 3 másodperces fölénnyel.
Hátul a zavarosban halászva nagyot ment a M1RA-nál is induló Luca Engstler, aki szabadkártyával vett részt a WTCR szlovákiai hétvégéjén, ő a 10. helyen ért be. Tassi Attila közel volt a pontszerzéshez, de végül a 18. helyen intették le.
Az első Slovakia Ring-i futamon, ami a szezon hetedik versenye volt, a mezőnyből utolsóként Niels Langeveld is megszerezte első pontját. A harmadik hellyel Michelisz a hatodik helyig jött fel összetettben, hátránya 28 pont az élen álló Néstor Girolami mögött, de még jön két futam Szlovákiában.
Folytatás 15.15-től a fordított rajtrácsos, majd 16.45-től a főfutammal, előbbit a 9., utóbbit újra a 2. helyről kezdheti majd Michelisz.