Drasztikusan visszaesett a Formula‒1 bevétele
Az elitsorozat kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media pénteki bejelentése szerint 2019-ben 2,022 milliárd dolláros bevétel mellett 17 millió dollár volt a szakág nyeresége, ezzel szemben tavaly 1,145 milliárd dolláros bevétel mellett 386 milliós veszteséget könyveltek el, a tíz csapat között pedig 711 millió dollárt osztottak szét, ami 301 millióval kevesebb a tavalyelőttinél.
A tavalyi versenynaptárban eredetileg 22 futam szerepelt, de a világjárvány miatt végül csak 17-et tudtak megrendezni ‒ többnyire nézők nélkül ‒, és olyan kiemelt események maradtak el, mint a Monacói és a Szingapúri Nagydíj.
A Formula‒1 elsődleges bevételei leginkább a versenyek promóciós díjaiból, a műsorszolgáltatási megállapodásokból, valamint a hirdetőktől és a támogatóktól származnak. Stefano Domenicali vezérigazgató szerint nem meglepő, hogy a versenyek számának csökkenése, a lerövidült idény és a zárt kapus futamok miatt csökkentek a bevételek. Hozzátette azonban, hogy elődje, Chase Carey erős alapokat hagyott rá, amelyek biztosítják a jövőbeni növekedést.
Domenicali szerint sportáguk tavaly bizonyította, hogy a világjárvány idején is képes garantálni a résztvevők biztonságát, ezért minden versenyszervező egyetért abban, hogy az idei futamokat az eredeti tervek szerint kell megrendezni.
A március 28-án Bahreinben kezdődő szezonban a tervek szerint 23 futamra kerül sor.