Ősszel kezdődnek a magyar MotoGP-pálya munkálatai
További Autó-motor cikkek
- Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
A dokumentumot Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója látta el kézjegyével.
Az online sajtótájékoztatóval egybekötött aláíráson elhangzott, az együttműködés egyik célja az, hogy a Hajdúnánás mellett épülő gyorsaságimotoros versenypálya, valamint a Formula–1-es Magyar Nagydíjaknak is otthont adó mogyoródi létesítmény párhuzamos működése optimálisan valósuljon meg, a két helyszín egészítse ki egymást.
Weingartner Balázs elmondta, a MotoGP-pálya tervpályázata lezárult, Bordás Péter tervei alapján kezdődik a létesítmény tervezése, ugyanakkor a pontos specifikációkat egy „továbbtervezési szerződés” alapján alakítják majd ki.
Szeretnénk ősszel végleges tervet mutatni a nyilvánosságnak, és elindítani az előzetes földmunkákat, hogy jövőre már a magasépítési tevékenység indulhasson a területe
– fogalmazott a HUMDA elnök-vezérigazgatója, és hozzátette: 2023-ban Magyarország már MotoGP-versenyt rendezne a pályán, ez tarthatónak tűnik, de a jogtulajdonossal kötött szerződésben az előre ki nem számítható változókat figyelembe véve, legkésőbb 2024-re vállalták az első futam lebonyolítását.
Elmondta azt is, hogy a létesítmény a Hungaroring példáját alapul véve a magyar állam tulajdona lesz, reményeik szerint pedig jelentős mértékben hozzájárul majd a kelet-magyarországi régió, és az ottani térség gazdasági fejlődéséhez.
Gyulay Zsolt az idei Formula–1-es Magyar Nagydíj megrendezésével kapcsolatban beszámolt arról, hogy számos verzióval készülnek, a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben ugyanis egyelőre még sok a nyitott kérdés a versenyhétvége lebonyolítását illetően.
„A világban és az országban is súlyos a helyzet, de nagyon bízunk abban, hogy augusztus 1-ig valamelyest rendeződik a helyzet. Tavaly nem gondoltuk, hogy egy év elteltével ugyanott fogunk tartani, ugyanakkor most nem a mi futamunk a prioritás a jogtulajdonos Liberty Mediánál sem, mert a Magyar Nagydíj csak augusztusban lesz” – mondta Gyulay. Hozzátette, „még egy olyan évet, mint a tavalyi, nehezen bírnánk ki", de jelenleg nehéz felkészülni, mert nem tudják, mi vár rájuk a verseny időpontjában.
A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a HUMDA megjelenésével plusz forrásokhoz jut a mogyoródi pálya is, és reményei szerint az idei Formula–1-es futam ideje alatt már be tudják majd mutatni azokat az engedélyes terveket, amelyek a létesítmény hosszú évek óta ígért felújítására vonatkoznak. Jelezte, a korszerűsítés három részből áll, a főbejárat környékéről, a boxutcában található, úgynevezett paddock épületről, valamint a fedett lelátórendszerről van szó.
Bízunk abban, hogy 2022-ben, a futam után elindulhat a bontás, az időterv viszont szoros lesz, hiszen 10 hónap áll majd rendelkezésre a bontásra és az építésre
– nyilatkozta Gyulay Zsolt.
A HUMDA-val kötött együttműködési megállapodásról Gyulay azt mondta, közösen különböző projekteken dolgoznak, a tervek jók, ugyanakkor most a Hungaroring számára az augusztus 1-jén sorra kerülő Magyar Nagydíj megrendezése jelenti a prioritást.
Nagyon érdekes kérdés, hogy a két versenypályát hogyan lehet majd együtt hatékonyan üzemeltetni, de a jó munkakapcsolat és a most aláírt megállapodás megkötése biztosítja, hogy ez a közös célunk
– tette hozzá.
(Borítókép: hungaroring.hu)
(MTI)