Milliók szopogatják Sarapova cukorkáit
Marija Sarapova tavaly saját cukorkamárkát vezetett be a piacra, és úgy tűnik, nagyon bejött neki az üzlet, a befektetett pénzét alig egy év alatt megduplázta, és még csak most szerez új piacokat. Most éppen Ausztráliában, három nappal az Australian Open rajtja előtt vezette be termékét.
A Sugarpova néven futó gumicukorkákat tavaly augusztusban kezdték el árusítani az Egyesült Államokban, azóta körülbelül 250 ezer csomagot adtak el. A Spanyolországban készített prémiumtermékért hat dollárt kérnek. Minden eladott csomag után egy dollár tíz cent megy Sarapovának.
A forgalmazó úgy véli, évente egymillió csomag gumicukrot tudnak majd eladni, az Egyesült Államokon kívül Oroszországban, Ausztráliában, Kanadában, Kínában, Indiában és az Egyesült Királyságban vásárolható Sugarpova.
A cukor sikere és eladási adatai Sarapovát is meglepték, mert reklámra alig költöttek. A játékos ügynöke, Max Eisenbud szerint egyszerűen Sarapova személyisége és "szuper ereje" adja el a cukorkát. Édesipari szakemberek viszont árnyalták a képet, bár elismerik, hogy a vonzó és jól beszélő Sarapova önmaga jó reklámarca a cuki nevű terméknek, de szerintük Sarapováék azért is sikeresek, mert a piac egy olyan szegmensébe találtak, ahol egyelőre nincs vetélytársuk. Hogy továbbra is megtartsák a piaci pozíciójukat, ahhoz viszont már a terméknek is elég jónak kell lenni.
A gumicukrot a gyártás előtt maga Sarapova tesztelte: "Már nagyon szerettem volna olyat, ami igazán az enyém. Nagyon édesszájú vagyok" - mondta a teniszező, aki gyerekként anyukáját mindig nyalókáért és csokiért nyaggatta egy-egy edzése után.
Sarapova azt is fontolgatja, hogy a visszavonulása után a Sugarpova brandet kiszélesíti, és beszáll a divat- vagy a parfümüzletbe is.
Sarapova az Australian Openen a nyitókörben honfitársával, Olga Puskovával játszik majd.