Bár a közel egy évvel ezelőtt kiadott Google Chrome nem csinált forradalmat, és továbbra sem szól bele a két nagy, a Mozilla Firefox és a Microsoft Internet Explorer versenyébe, apránként mégis gyarapítja a piaci részesedését. A magyar internetezők körében a böngésző hónapok óta gyűjti új híveit, és ezzel szorgalmasan dolgozza le hátrányát az Operával szemben (lásd a mellékelt grafikont).
A Gemius SA internetes piackutató legfrissebb statisztikája szerint a norvég szoftver piaci részesedésbeli előnye a múlt héten 0,06 százalékpontra csökkent, így akár már a jövő héten megtörténhet a helycsere a hazai böngészőpiaci dobogó utolsó fokán. Jelenleg a magyar internetezőknek 2,64 százaléka használ Chrome-ot, 2,7 százaléka pedig Operát. Utóbbi részesedése évek óta stabilan 2 százalék közelében mozgott, majd tavaly decemberben, a 10-es verzió első nyilvános tesztváltozatának kiadása után kezdte alulról karcolni a 3 százalékot, de sosem érte el. A piacrész az utóbbi négy hétben folyamatosan csökkent, legutóbb május közepén volt ilyen alacsonyan.
Ami a teljes hazai piacot illeti, a múlt héten az egyes böngészőcsaládok megoszlása a következőképpen alakult a magyar internetezők körében: Mozilla Firefox (52,27%), Microsoft Internet Explorer (41,55%), Opera (2,7%), Chrome (2,64%) és Safari (0,55%).