Megnyertük a klikkelős háborút
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Emelkedik a lottó ára, drágább lett az üzemanyag, itt a fagyos tél, mintha az egész univerzum a magyart sanyargatná, de mindez semmi ahhoz képest, hogy megnyertük a klikkelős háború 2009-es fordulóját. Az egész éven át tartó versenyben 20460 pontot szereztünk, ami elég volt a győzelemhez a 20100 pontot gyűjtő örök ellenséggel, Japánnal szemben.
Harmadik éve
Először 2007 májusában írtunk a versenyről, a játékosoknak akkor még nem volt más dolguk, mint a klikkolás: a rendszer IP-cím alapján megállapította, hogy melyik országból versenyzünk, minden egyes kattintás újabb ponttal gazdagította a nemzeteket.
Magyarország akkoriban még igencsak lemaradva a 37. helyről nézte a nagyok csatáját, aztán az indexes meg RTL Klubos hátszélnek hála olyan sokan álltak be kattintani, hogy pillanatok alatt az élmezőnyben találtuk magunkat.
Nyárra már messze nem az ínhüvelygyulladásról szólt a játék, emberek helyett robotok kattintottak, az igazi harc nem is a csatatéren, hanem a programkódok írása közben dőlt el. A magyarok különféle harci osztagokat hoztak létre, voltak, akik a fegyveren, a klikkelőprogramon dolgoztak, mások futtatták ezeket, megint mások a folyton felugró captchákat hatástalanították (ők voltak a kacsavadászok).
A 2007-es fordulót ennek ellenére nem sikerült megnyerni, a japánok alig pár száz ponttal bár, de legyőztek minket. Hasonló volt a helyzet 2008-ban is: bár voltak olyan hónapok, amikor úgy tűnt, győzhet a magyar csapat, végül megint az ázsiaiak vitték el a trófeát nagyjából ugyanakkora előnnyel, mint 2007-ben.
Fölényes győzelem
2009-ben aztán még a korábbiaknál is kiegyensúlyozottabbá vált a csata, év végére meg sikerült annyi előnyt összeszednünk, hogy megnyerjük a bajnokságot. Csa3a, a magyar csapat egyik vezetője elmondta, hogy bár év elején kicsit gyengén kezdett a csapat, később kilenc fordulót nyertek zsinórban, ami megadta az egész éves lendületet.
Szeptemberre már behozhatatlannak tűnt az előny, novemberben meg már matematikai esélye sem volt az ellenfélnek a győzelemhez. A hetente záruló fordulókból 35-öt megnyertünk, 17-szer ezüstérmesek lettünk, Japánban pont fordított volt az arány, ami mutatja, hogy a többi csapatnak esélye sem volt beleszólni az 52 hétig tartó versenybe, vagy felkerülni a dobogó második, pláne első fokára.
Pedig már senkinek sem kellett kézi erővel kellett harcolni, hiszen a japánok és magyarok kattintóprogramjait látva az oldal üzemeltetője elhelyezett egy automata kattintgatót az oldalon: ez magától bevisz ezer klikket, hogy senki se kerüljön lemaradásba saját fejlesztésű célszoftver nélkül. Ian Andrew elmondta, hogy a 2007 áprilisa óta tartó játékba valóban megpróbált néhány könnyítést és nehezítést beleépíteni (hogy segítse a kisebb csapatokat és akadályozza a két nagyot), nem sok eredménnyel.
„Megpróbáltam leállítani a klikkelőprogramokat, kevés sikerrel” - ismerte el. A házi kattintóprogramok ráadásul jobban működnek a beépítettnél, így a két élcsapat továbbra is sajátjait használja, és az eredményeket elnézve az erőviszonyokon nem is javított sokat az ajándék ezer kattintás.
Ian Andrew szerint az elhivatottság és a koncentrálás a döntő, és ebben a két kategóriában a magyar és a japán csapat magasan kiemelkedik a mezőnyből. Ráadásul Ian szerint ez a két nemzet iktatja ki legügyesebben a csapdákat, bár a problémák megoldását egészen máshogy közelítik meg, nyilván az eltérő kulturális és oktatási háttér miatt, mondta el az ötvenéves brit fejlesztő.
Nem adják fel
A 20-25 főből álló magyar csapat mindenesetre kitartó: már majdnem három éve megy a háború, és a legtöbben a mostani győzelem után sem adják fel. Amikor a motivációról érdeklődtem, mindenki más magyarázatot adott. Csa3a-t a csapatért érzett felelősség hajtja, meg a fejlesztés és a győzelem. öröme. Egy másik játékos szemléletes példával magyarázza a klikkelést: "nehéz az értelmetlent megmagyarázni, ez olyasmim mint aki soha nem cigizett, vagy utálja, magyarázd meg neki, mi a jó abban. Én például igazából nem időráfordításként élem meg, hanem ha van szabadidőm, kikapcsol".
Van, akit a családias hangulat tart a csapatban, más meg azt felelte, hogy "suhammer, ez a válaszom. mi se tudjuk abbahagyni. mi a motiváció 2-3-5-szörös olimpiai bajnoknak? ez hajt előre engem is".
A klikkelők többsége persze pontosan tudja, hogy semmi értelme a kattintásnak, mégis örömmel folytatja a versenyt. "A Budakeszi gyogyóintézet ide költözött, a betegeket itt kezelik klikkelős terápiával, ami a pszichiátria legújabb kezelési módszere. Akik elmentek azok már rendbe jöttek, nekünk még szükségünk van a terápiára" - írta egyikük. A lényeg, hogy a japánok az összesített versenyben 2-1-re vezetnek, éppen ezért a többség úgy gondolja, hogy a totális győzelemig, tehát még legalább két évig ki kell tartani.