Gyöngyi
6 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Megnyertük a klikkelős háborút

2010.01.08. 00:22
Évek óta kétszereplőssé vált a klikkelős háború, a magyarokon és a japánokon kívül senkinek sincs esélye a győzelemre. Eddig folyton másodikok voltunk, 2009-ben azonban sikerült visszavágnia a két tucat magyar játékosnak.

Emelkedik a lottó ára, drágább lett az üzemanyag, itt a fagyos tél, mintha az egész univerzum a magyart sanyargatná, de mindez semmi ahhoz képest, hogy megnyertük a klikkelős háború 2009-es fordulóját. Az egész éven át tartó versenyben 20460 pontot szereztünk, ami elég volt a győzelemhez a 20100 pontot gyűjtő örök ellenséggel, Japánnal szemben.

Harmadik éve

Először 2007 májusában írtunk a versenyről, a játékosoknak akkor még nem volt más dolguk, mint a klikkolás: a rendszer IP-cím alapján megállapította, hogy melyik országból versenyzünk, minden egyes kattintás újabb ponttal gazdagította a nemzeteket.

Magyarország akkoriban még igencsak lemaradva a 37. helyről nézte a nagyok csatáját, aztán az indexes meg RTL Klubos hátszélnek hála olyan sokan álltak be kattintani, hogy pillanatok alatt az élmezőnyben találtuk magunkat.

Nyárra már messze nem az ínhüvelygyulladásról szólt a játék, emberek helyett robotok kattintottak, az igazi harc nem is a csatatéren, hanem a programkódok írása közben dőlt el. A magyarok különféle harci osztagokat hoztak létre, voltak, akik a fegyveren, a klikkelőprogramon dolgoztak, mások futtatták ezeket, megint mások a folyton felugró captchákat hatástalanították (ők voltak a kacsavadászok).

A 2007-es fordulót ennek ellenére nem sikerült megnyerni, a japánok alig pár száz ponttal bár, de legyőztek minket. Hasonló volt a helyzet 2008-ban is: bár voltak olyan hónapok, amikor úgy tűnt, győzhet a magyar csapat, végül megint az ázsiaiak vitték el a trófeát nagyjából ugyanakkora előnnyel, mint 2007-ben.

Fölényes győzelem

2009-ben aztán még a korábbiaknál is kiegyensúlyozottabbá vált a csata, év végére meg sikerült annyi előnyt összeszednünk, hogy megnyerjük a bajnokságot. Csa3a, a magyar csapat egyik vezetője elmondta, hogy bár év elején kicsit gyengén kezdett a csapat, később kilenc fordulót nyertek zsinórban, ami megadta az egész éves lendületet.

Szeptemberre már behozhatatlannak tűnt az előny, novemberben meg már matematikai esélye sem volt az ellenfélnek a győzelemhez. A hetente záruló fordulókból 35-öt megnyertünk, 17-szer ezüstérmesek lettünk, Japánban pont fordított volt az arány, ami mutatja, hogy a többi csapatnak esélye sem volt beleszólni az 52 hétig tartó versenybe, vagy felkerülni a dobogó második, pláne első fokára.

Pedig már senkinek sem kellett kézi erővel kellett harcolni, hiszen a japánok és magyarok kattintóprogramjait látva az oldal üzemeltetője elhelyezett egy automata kattintgatót az oldalon: ez magától bevisz ezer klikket, hogy senki se kerüljön lemaradásba saját fejlesztésű célszoftver nélkül. Ian Andrew elmondta, hogy a 2007 áprilisa óta tartó játékba valóban megpróbált néhány könnyítést és nehezítést beleépíteni (hogy segítse a kisebb csapatokat és akadályozza a két nagyot), nem sok eredménnyel.

„Megpróbáltam leállítani a klikkelőprogramokat, kevés sikerrel” - ismerte el. A házi kattintóprogramok ráadásul jobban működnek a beépítettnél, így a két élcsapat továbbra is sajátjait használja, és az eredményeket elnézve az erőviszonyokon nem is javított sokat az ajándék ezer kattintás.

Ian Andrew szerint az elhivatottság és a koncentrálás a döntő, és ebben a két kategóriában a magyar és a japán csapat magasan kiemelkedik a mezőnyből. Ráadásul Ian szerint ez a két nemzet iktatja ki legügyesebben a csapdákat, bár a problémák megoldását egészen máshogy közelítik meg, nyilván az eltérő kulturális és oktatási háttér miatt, mondta el az ötvenéves brit fejlesztő.

Nem adják fel

A 20-25 főből álló magyar csapat mindenesetre kitartó: már majdnem három éve megy a háború, és a legtöbben a mostani győzelem után sem adják fel. Amikor a motivációról érdeklődtem, mindenki más magyarázatot adott. Csa3a-t a csapatért érzett felelősség hajtja, meg a fejlesztés és a győzelem. öröme. Egy másik játékos szemléletes példával magyarázza a klikkelést: "nehéz az értelmetlent megmagyarázni, ez olyasmim mint aki soha nem cigizett, vagy utálja, magyarázd meg neki, mi a jó abban. Én például igazából nem időráfordításként élem meg, hanem ha van szabadidőm, kikapcsol".

Van, akit a családias hangulat tart a csapatban, más meg azt felelte, hogy "suhammer, ez a válaszom. mi se tudjuk abbahagyni. mi a motiváció 2-3-5-szörös olimpiai bajnoknak? ez hajt előre engem is".

A klikkelők többsége persze pontosan tudja, hogy semmi értelme a kattintásnak, mégis örömmel folytatja a versenyt. "A Budakeszi gyogyóintézet ide költözött, a betegeket itt kezelik klikkelős terápiával, ami a pszichiátria legújabb kezelési módszere. Akik elmentek azok már rendbe jöttek, nekünk még szükségünk van a terápiára" - írta egyikük. A lényeg, hogy a japánok az összesített versenyben 2-1-re vezetnek, éppen ezért a többség úgy gondolja, hogy a totális  győzelemig, tehát még legalább két évig ki kell tartani.