Jön a Facebook Zero
A világ legnagyobb közösségi hálózata nem sokkal azután, hogy átszabta weboldalát, bejelentette a szájt mobilokra szánt változatát, a Zerót is, amely csak szöveges elemeket tartalmaz. Ezt elsősorban azokban a helyzetekre ajánlják, amikor nem biztosított a megfelelő sávszélesség.
Bővíteni a tábort
A fejlesztésre azért volt szükség, mert a Facebook saját bevallása szerint jelenleg közel százmillióan akarják mobilról elérni a szolgáltatást, változó sikerrel. Akárhogy is, Mark Zuckerberg cége úgy gondolja, hogy ezt a tábort tovább lehetne növelni egy testre szabott szolgáltatással, ami azonban a mobilszolgáltatóknak is jól jöhet, hiszen „jelentősen csökkenteni lehet a segítségével a hálózat terheltségét”. Nyilván itt nem azokra a szolgáltatókra gondoltak, akik megabájtok után számláznak az előfizetőknek.
Akárhogy is, a világban egyre nagyobb a közösségi oldalak részaránya a teljes forgalmon belül: az Egyesült Királyságban például 2,2 milliárd percet töltöttek a felhasználók a kapcsolattartással csak decemberben. A Facebook szerint ilyen forgalom mellett óriási segítséget jelenthet egy olyan felület, ami elhagyja például a fényképeket.
„Az az elképzelés ösztönzött minket, hogy a Facebook mindenhol, mindenki számára elérhető legyen, és hogy a szolgáltatókat is a mobilinternet kiterjesztésére ösztönözzük” - mondta a cég szóvívője.
A vállalat egyébként már most is kínál egy olyan oldalt, ahol kevesebb tartalom jelenik meg – a Lite-ot azoknak az országoknak szánják, ahol a sávszélesség szűkösebb a nálunk is megszokottnál, vagy azoknak a felhasználóknak, akik szeretik az egyszerűbb kezelőfelületet.
A Facebook Zero várhatóan a következő hetekben lesz elérhető.