A Facebook már idén a kínai piacra léphet
A shanghaji székhelyű sina.com forrásaira hivatkozva a Marketwatch arról számolt be, hogy a világ egyik legkedveltebb közösségi portálja, a Facebook akár már idén megjelenhet a kínai piacon.
A társaság szóvivője erre egy olyan közleménnyel reagált, amely szerint "érdeklődünk Kína iránt, akárcsak sok más ország iránt is és bár folyamatosan tanulmányozzuk a piaci adottságokat, jelenleg nincs konkrét terv a kínai belépésre" - írta hírlevelében az Equilor.
A Facebooknak jelenleg több mint 400 millió aktív felhasználója van, akiknek a 70 százaléka az Egyesült Államokon kívüli júzer. A kínai piaci megjelenéssel a Facebook újabb fejezetet nyithatna mindenesetre a növekedési sztorijában, hiszen a kínai internethasználók tábora messze a legnagyobb a világon. A vállalat egyik riválisa, a MySpace egyébként már jelen van Kínában.
A közösségi szájt értékét nagyjából tízmilliárd dollárra becsülték tavaly nyáron.