Vegyünk együtt sokat, olcsón

2010.08.09. 10:11
Ismerjük a kereskedelemben azokat az akciókat, amikor ha többet veszünk egy termékből, akkor olcsóbban jutunk hozzá. Ezt általában nem tudjuk kihasználni, hiszen kinek kell két lcd-tévé vagy négy mp3-lejátszó? Ha mégis olcsóbban szeretnénk vásárolni, akkor egy magyar oldalon kereshetünk magunk mellé valakit, aki pont akkor, pont olyan terméket szeretne venni, mint mi.

A Veddvelem ebben segít, a szolgáltatás egy közösségi vásárlói rendszer, ami a csoportos vásárlással elérhető mennyiségi kedvezményre épül. A felhasználók az oldal segítségével társakat toborozhatnak, hogy a vásárlás tervezett idejében a legkedvezőbb kereskedői ajánlatot tevő partnertől vásárolják meg az adott terméket. Nemcsak vásárlók, hanem kereskedők is regisztrálhatnak az oldalra, utóbbiak teszik az ajánlatokat.

Egységben az erő

Az ötlet három éve vetődött fel, amikor a Twitter és a Facebook hódításával egyre erősebb lett a hazai online tér is – a készítők akkor több alkalommal találkoztak ilyen vásárlói összefogásokkal, persze szervezetlen formában. A Veddvelem ekkor indult hobbiprojektként, a fejlesztést többször félre kellett tenni, csak mostanra tudták olyan állapotba hozni, hogy elinduljon a szolgáltatás.

Az oldal működése egyszerű: ha valaki vásárolni szeretne, létre kell hoznia egy toborzást, ott kell megadni, hogy mit, mennyit és mikor szeretne megvenni. Ezek után egy meghatározott időpontig bárki csatlakozhat, aki szintén vásárolna a megadott termékből. A résztvevőket, az ajánlatot, az elért kedvezményt és minden információt mindenki – még a be nem jelentkezett felhasználó is – láthatja. A lejárat pillanatában attól függően, hogy sikeres volt-e, a toborzás lezárul és a teljesítési és értékelési szakaszba kerül. Ezután jön a rendelés, fizetés, szállítás, majd pedig a sikeres áruátvételt követően a toborzásban részt vevők értékelése. Fordítva is indulhat az egész, vagyis a kereskedő is adhat ajánlatot, így toborozva vásárlókat.

vasarlas1

Elméletileg bármire lehet toborzást indítani, például online vásárlásokra, ahol megosztható a szállítási költség vagy nagyobb értékű elektronikai termékekre, ahol már a kereskedőnek is érdeke, hogy kedvezményt adjon. A kereskedőnek azért lehet kedvező csatlakozni, de legalábbis figyelni az oldalt, mert a kedvezőbb ár eléréséhez a toborzáshoz már csatlakozott felhasználók érdekeltté válnak abban, hogy a kereskedő ajánlata minél több emberhez eljusson, így a marketing költsége gyakorlatilag az adott kedvezmény mértékére redukálódik.

Még új mindenkinek

Az oldal néhány napja indult, egyelőre még béta fázisban van. A szolgáltatás egyelőre minden résztvevőnek ingyenes, a vásárlóknak a jövőben is biztosan az marad. A kereskedői oldal a jövőben forgalomfüggő jutalékos rendszerben tudja majd a Veddvelemet használni. Egyelőre még nagyon kevés ajánlat van, mobiltelefont, könyvet, italt és közös utazást lehet venni. Azt is látni, hogy egyelőre nem mindenki érti, miről is szól az oldal, néhányan apróhirdetéseket adnak fel, hogy mit szeretnének. Néhány toborzásnál azonban látni, mi valójában az oldal lényege, az italnál például 10-15-20 feletti rendeléseknél, mobiloknál, mp3-lejátszóknál pedig öt darab felett ad valódi kedvezményt a forgalmazó.

vasarlas2

A bizalom nagyon fontos egy ilyen szolgáltatásban – nyilatkozta Kovács Adrián, az oldal fejlesztője. A vásárlások végén a résztvevők értékelik egymást és idővel ezekből az értékelésekből látni lehet, hogy ki mennyire megbízható. A jövőben olyan toborzások is lesznek, amelyekhez csak olyan felhasználó csatlakozhat, akit már értékeltek – ez főleg a nagyobb értékű vásárlásoknál fontos, hogy elkerüljék a csalásokat.

A célcsoport több részből áll össze. A kereskedői oldalról számítanak mindenkire, aki új terméket szeretne bevezetni, elfekvő készletei vannak vagy kellőképpen rugalmas árazással tud dolgozni. A vásárlási folyamat újszerűsége miatt a jelenlegi célcsoport az online életben gyakorlottabb, a már említett közösségi terekben otthonosabban mozgó tudatos vásárló.

Rövid távon a bevezetés, a bizalom kiépítése és a minél szélesebb partneri kör kialakítása a cél, ezért a szolgáltatás mind vevői, mind pedig kereskedői oldalon ingyenesen igénybe vehető – mondta Kovács. Hosszú távon a kereskedők forgalomfüggő jutalékos rendszerben használhatják majd a veddvelemet, de ezt még nem alakították ki véglegesen – és attól függ, hogy a célcsoportok hogyan reagálnak erre az újszerű kereskedelmi formára.



  • Hírek
  • Hírek