Már nem érdekes a Facebookon a profil
A felhasználók döntő többsége a real time feedet nézi, és alig kattint a felhasználói profilokra – derül ki egy a ReadWriteWeben közölt felmérésből. Minél népszerűbb a Facebook, annál nagyobb hangsúlyt fektetnek a hírfolyamra. Vagyis az ismerősök valamennyi tevékenysége, posztolt videója, képe megjelenik itt, nem kell megnézni a profiloldalt.
Korábban a felhasználók többsége a Facebookon ugyanúgy viselkedett, a mint a többi közösségi oldalon, a MySpace-en, a Friendsteren vagy akár az iWiW-en – megnézték az ismerősök oldalát, hogy megtudják, mit csinál. A Facebook négy évvel ezelőtt, 2006 szeptemberében változtatta meg ezt azzal, hogy hírfolyamot hozott létre, ahol a felhasználók sorban láthatták, mit csinálnak a barátaik.
Három évvel később, 2009 okóberében aztán ezt átnevezték live feedre, majd később news feedre. A lényeg, hogy most kétféle hírfolyam van: egy élő, ahol az összes ismerős státusza megjelenik, és egy válogatott, ahol csak a különböző paramétereknek megfelelő tevékenységek láthatók.
Eltűnnek az alkalmazásdobozok
A Facebook még ennél is tovább megy: a héten eltünteti az alkalmazások dobozait, vagyis harmadik féltől már nem lehet alkalmazásokat kiemelni a profiloldalon. Ez azt jelenti, hogy nem látja majd mindenki, éppen melyik könyvet olvassuk, de ha mégis közölni szeretnénk, akkor továbbra is megtehetjük a hírfolyamban. Ez sokkal intenzívebb használatot igényel majd, hiszen míg a dobozban hetekig, hónapokig ott volt az információ, hogy mit olvasunk, a hírfolyamban ez csak egy-két napig marad fent.
Felmerült a kérdés, hogy az eddigi változások után a felhasználási mód is megváltozott-e, vagyis az emberek továbbra is nézik vajon barátaik profiloldalait, vagy már csak a hírfolyamot böngészik át. A témában készült felmérés szerint a legtöbben csak a feedet figyelik, nagyon ritkán látogatják meg ismerőseik profilját. Ezt is csak akkor teszik, ha az illető családtag, vagy nagyon közeli barát.
A profiloldalak alig két százalékát keresik fel rendszeresen. Ahogyan a Twitternél, a Facebooknál is döntő lehet az okostelefonok elterjedése. A mobilról csak a feedet nézik a felhasználók, és az alkalmazások többségét is úgy állítják be, hogy az töltődjön be elsőnek.