Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMEgy új kutatás megerősítette azt, amire a tech világában már régóta gyanakodtak: az Apple uralja a technológiai híreket. A Pew Research Center kutatásához egy év techsajtóját nézték át, és azt találták, hogy a hírek 15,1 százaléka szól az Apple-ről, 11,4 százaléka a Google-ről és alig 3 százalék a Microsoftról.
Ennek nem az az oka, hogy a Microsoft kevésbé érdekelné az embereket, de az Apple profi abban, hogy magára vonja az újságírók figyelmét – állítja Amy S. Mitchell, a kutatás vezetője. Példaként a cég gyakorlatát hozta fel, ahogyan az új termékeiket szokták felvezetni és bejelenteni.
A kutatás 2009 júniusa és 2010 júniusa között zajlott, ez időszak alatt az Apple két termékével is a legnépszerűbb témák közé került: az új iPhone a második leginkább kitárgyalt esemény, az összes írás 6,4 százaléka foglalkozott ezzel, a negyedik legtöbbet tárgyalt hír pedig az iPad piacra dobása volt 4,6 százalékkal. A Microsoft új operációs rendszerének bemutatója a beszámolóknak csak az fél százalékát érte el.
A vizsgált időszakban a legtöbb újságcikket érő sztori a vezetés közbeni üzenetírás volt. A New York Times kapott Pulitzer díjat erről a témáról szóló cikksorozatával.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM