Amerikai informatikai piackutató cégek elemzése szerint az Apple iPad és más gyártók táblagépei átalakították a piaci folyamatokat. Az új géptípus az olcsóbb laptopokkal és netbookokkal versenyez, és megjelenésének hatására az emberek jelentős része elhalasztotta a tervezett pc-vásárlást.
Az amerikai és nyugat-európai fogyasztók a bizonytalan gazdasági helyzet miatt is óvatosabban költekeznek, az iskolakezdés miatt hagyományosan erős harmadik negyedév eredményei így elmaradtak a várakozásoktól.
A Gratner szerint világszerte 88,3 millió pc kelt el, ami 7,6 százalékos növekedés az előző évihez képest. A cég 12,7 százalékos éves szintű növekedésre számított. Az IDC adatai szerint 89,7 millió pc-t adtak el a harmadik negyedévben. Ez 11 százalékos növekedés a várt 13,5 százalékos bővülés helyett.
Az Egyesült Államokban csupán 3,8 százalékkal bővült a piac a várt 11 százalék helyett, és a Hewlett-Packard (HP), az Acer és a Dell is az előrejelzéseknél gyengébben teljesített.
A Gartner szerint a globális pc-piacot továbbra is a HP vezeti 17,5 százalékos részesedéssel. Utána az Acer (13,1 százalék), a Dell (12,2 százalék), a kínai Lenovo (10,4 százalék) és az Asus (5,4 százalék) következik.
A közel-keleti régióval és Afrikával együtt kezelt európai térségben (EMEA) 7,3 százalékkal 27,3 millió darabra nőtt az eladott pc-k száma a Gartner csütörtökön megjelent elemzése szerint.