További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Sztárbefektetők pénzéből jött létre a RockMelt navű böngésző, amely november 7-én vált letölthetővé. A projekt egyik atyja Marc Andreessen, a Netscape megalkotója, aki most az 650 millió dolláros alapot kezelő Andreessen Horowitz befektetőcéget vezeti. A támogatásával zajló RockMelt projektben elkészültek a „Facebook-böngészővel”, amelynek a tesztváltozata előzetes igénylés után letölthető a hivatalos weboldalról.
A RockMelt nem a szokásos módon száll be a böngészőversenybe, hanem az öt éve megjelent Flockhoz hasonlóan a közösségi szolgáltatások beépítésével kíván új lehetőségeket biztosítani. De míg a Flock a Firefox motorjára épül, addig a RockMelt a szintén nyílt forrású Chromiumra, amely a Google Chrome-ot is kiszolgálja.
Habár az új böngésző többféle közösségi szolgáltatáshoz (Google, Twitter stb.) nyújt könnyű hozzáférést, az alap a Facebook, ide kötelező bejelentkezni, enélkül a brózer nem használható. A befektetési alapjából 10 millió dolláros pénzügyi támogatást nyújtó Andreessen a közvetlen fejlesztői munkában nem vett részt, a RockMeltet korábbi munkatársai, Tim Howes és Eric Vishria készítették el. A szponzor azonban lelkesen nyilatkozott, amikor azt mondta, hogy ha annak idején tudták volna, hogy merrefelé halad a web a későbbiekben, ezeket az új eszközöket a Nescape-be is beleépítik. A Facebook hangsúlyos szerepét nemcsak népszerűsége indokolja, de az is, hogy Andreessen mind a RockMelt mögött álló gazdasági társaságban, mind a Facebooknál igazgatótanácsi tag.
A RockMelt a koncepcióból adódóan gyakorlatilag egy Facebook-kliensnek tekinthető, mely a megszokottól kissé eltérő böngészőfelületet kínál: a bejelentkezett felhasználó két fontos újítással találkozhat. Az egyik az ablak két szélén található eszköztárak (balra az ismerősök, jobbra a közösségi oldalak), a másik pedig a felugró ablakok rendszere, melyek a hatékonyabb navigációt, a kapcsolattartást, az aktivitást, az információszerzést hivatottak biztosítani. A beállítások a működtető szerveren tárolódnak, így a felhasználó bármely gépen a saját felületén böngészhet (feltéve, ha azon a gépen telepítve van a program). A bemutatón látszik, hogy úgy igyekeztek kialakítani a felületet, hogy a közösségi funkciók kerüljenek előtérbe (megosztás, üzenetküldés stb.).
A vállalkozás szerény célokat tűzött ki maga elé: arra számítanak, hogy a több mint ötszázmillió regisztrált taggal rendelkező Facebook-táborból legalább egymillióan megkedvelik majd a RockMeltet.