Válság előtti szinten az online vásárlások
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Az online kereskedelemnél a péntek csak az előszele volt az akcióknak, az amerikai boltokban a Cyber Mondayre is számítanak. Fekete Péntek utáni első hétfőn most először érheti el a forgalom az egymilliárd dollárt. Cyber Hétfőn tízből kilenc online kereskedő ad valamilyen kedvezményt.
Az idei karácsonyi szezont az is pörgeti, hogy a fogyasztók a válság kirobbanása óta most először hajlandóak tényleg költekezni – a jelek azt mutatják, hogy Amerikában magához tér a gazdaság, a munkanélküliség is csökken. Az internetes vásárlások 2007 karácsonyán 19 százalékkal, 29,2 milliárd dollárra nőttek. Ez a következő évben több mint ötödével csökken, majd 2009-ben négy százalékos növekedéssel is csak 29,1 milliárd dollár volt.
Az online kereskedők pedig abból húznak hasznot, hogy a vásárlók egyre kényelmesebben próbálják megvásárolni az ajándékokat. Sokan már nem akarnak tülekedni a boltokban, főleg nem Fekete Pénteken, amikor erőszaktól sem mentes tülekedések árán juthatnak az akciós termékekhez. Az idén is őrizetbe vettek több vásárlót az üzletekben erőszak miatt.
Az online vásárlások aránya a teljes kereskedelmi forgalom 7 százaléka lesz, ez enyhe növekedés a tavalyi 6 százalékhoz képest. Az idei karácsonyi szezon nagyon pozitívan nyitott, az erős kezdés bizakodásra ad okot. Fekete Pénteken 648 millió dollárt költöttek az amerikaiak online boltokban, kilenc százalékkal többet, mint tavaly.
A karácsonyi időszakban egy nap forgalma ugyanannyi, mint a szezonon kívüli egy hét forgalma. A kereskedők novemberben és decemberben érik el éves nyereségük 20 százalékát.
A Wall Street Journal elemzése szerint az idén az okostelefonok lesznek a karácsonyi slágertermékek. Az okostelefonok miatt jelentősen csökkenhet a hordozható konzolok, GSP-ek piaca. Ugyanakkor a konzoloknak is nagy sikert jósolnak a szezonban, a Sony és a Microsoft legújabb fejlesztései népszerűek a felhasználók körében. A harmadik kategória a televíziók világa, itt két irányba tolódhat el a kereslet, egyrészt az Amerikában bemutatkozott Google TV-nek lehet nagyobb szerepe, másrészt az idei az első karácsony, amikor megjelennek a boltok polcain a 3D tévék.