Facebook-telefon az év fejlesztése
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Mindegyik mobil ugyanúgy jelzi a beérkező hívást. A butább eszközök a telefonkönyvben elmentett nevet dobják elő, az okosabb telefonok a hívó fényképét is megmutatják. Ezt az élményt fejlesztette tovább a TCT a díjnyertes ötletével, multiplatform vizuálizációval.
A CallMix nevű programot letöltjük a számítógépünkre, összepárosítjuk a mobilunkkal, és amikor valaki felhív minket, akkor azonnal felbukkan a számítógépen az illető Facebook-profilja. Még azelőtt, hogy fogadnánk a hívást. Persze alapfeltétel, hogy a hívó benne legyen a telefonkönyvben, és az adatok alapján előkereshető legyen a Facebook-profilja. A szoftver rugalmasan kezeli az információkat, a Facebook mellett a Twittert, a legutolsó emailek is be tudja csatornázni. A cellainformáció alapján még a tartózkodási helyünket is meg tudja jeleníteni.
Magyarán a hívás fogadása előtt megtudjuk, hogy mi történt a haverunkkal, a rég nem látott nagynénivel, és nem kell feszengve megkérdezni, hogy egyébként hogy van mostanában. Illetve azt is láthatjuk, hogy a gyermek az iskolában van-e, vagy egészen máshol.
A TCT sok felhasználót szeretne, és a CallMixet ingyen akarja adni, mert a reklámokban látja a jövőt. A demóban a djuice ügyfélszolgálata volt a példa, és régi tízezer forintos Nokiákkal mutatták, hogy ehhez a szolgáltatáshoz nem kell drága mobilt venni. Híváskor egy négyfelé osztott ablak jelent meg, az egyik blokkban a djuice Facebook-oldala, a mellette a Twittere, alul az automata telefonrendszer (press 9 for english speaking operator). Így egérnyomkodással lehetett lépkedni a menüben, és lekérdezn az egyenleget meg az aktív mobilnetes csomagott. Az ablak negyedik blokkjában pedig egy okostelefon reklámfilmje volt látható.
A szoftverrel óvatosan kell bánni, és lehetővé kell tenni a személyes adatok maximális védelmét. A vállalatoknak semmi közük ahhoz, hogy merre járunk, kik a családtagjaink, és miket írogatunk a Facebookra. (A djuice nem használja CallMixet, csak ők szerepeltek a példában.)
Robot az iskolában, 3d tévé a moziban
A második legtöbb szavazatot a Pécsi Tudományegyetem kapta a Husar nevű űrszonda modellért. Az újrahasznosított számítógép-alkatrészekből összerakott robot oktatási eszköz, amelyhez sok e-learning tanagyagot készítettek. A robot talán növelni tudja a fiatalok érdeklődését az informatika és a természettudományok iránt. A könnyen összeszerelhető, szenzorokkal kiegészíthető eszköz tízezer forintba kerül, de most kézzel szerelik össze, tömeges gyártással ennél sokkal olcsóbb is lehet.
A harmadik helyezett a tavalyi győztes iPont lett, akik szemüveg nélkül használható 3d tévét készítenek. Tavaly még arra helyezték a hangsúlyt, hogy a kétdimenziós mozifilmeket háromdimenzióssá tudják kovertálni, de most már inkább a 3D-tévécsatornák adását alakítják át úgy, hogy azok szemüveg nélkül is térhatásúak legyenek.
Korcsok Zoltán, az iPont ügyvezetője elmondta, hogy a megjelenítőjük elsősorban reklámok megjelenítésére jó. Például a mozik kasszáinál meg lehet mutatni, hogy milyen lesz a 3d film. Az iPont 3d reklámok gyártását is vállalja, már New Yorkból is kaptak megrendelést.
Ingyen zene, verseny az egérrel
Még két multimédiás terméket találtunk, az egyik a Hybridbox, amelyről már írtunk, és hamarosan megjelenik a kütyüről egy részletesebb tesztünk. A másik a 3G Multimédia webes és mobilos zenestreaming rendszere, ami valószínűleg mindeninek bejönne, mert torrenttel való ügyeskedés nélkül kínál ingyen és korlátlan zenehallgatást. Sziklay-Pap Ferenc ügyvezető szerint a rádióhallgatás modern változatát fejlesztették ki, azzal a különbséggel, hogy a felhasználónak csak a kedvenc zenéit kell hallgatnia.
A katalógusban most egymillió dal van, és hangsúlyos a magyar tartalom. A szolgáltatás neve pedig egyáltalán érdekes, mert úgynevezett fehér címkés termékről van szó, azaz a megoldást más cégeknek akarják eladni. Mondjuk megveszi egy mobilszolgáltató, vagy egy médiacég, és ad neki egy jó márkanevet és dizájnt. Lehetne havidíjas a szolgáltatás, de Sziklay-Pap Ferenc szerint legfeljebb néhány száz forintot lehet elkérni, mert egy emelt díjas sms árát még simán kifizetjük. Havi több ezer forint már a közüzemi számlák szintje. Esélyesebb a reklám alapú működést, szerintük egy portál könnyen előteremti a felhasználónként fizetendő, alig pár száz forintos díjat.