A Groupon perelte ausztrál klónját
A Groupon a leggyorsabban növekvő online cég, Andrew Mason 2008-ban alapította a közösségi vásárlós szájtot, azóta a Google állítólag már 5-6 milliárd dollárt is ajánlott érte. Nem véletlen, hogy sokan próbálják utánozni a Groupont, csak az Egyesült Államokban kétszáz hasonló elven működő oldal jött létre az utóbbi időszakban. Az egész világon legalább ötszáz ilyen oldal van, közülük száz Kínában. A klónok közt vannak olyanok, amelyek a megszólalásig hasonlítanak a Grouponra, és vannak, amelyek más ötletekkel próbálják fejleszteni az üzleti modellt.
A Grouponnak eddig nem volt baja a klónokkal, nem támasztottak semmilyen igényeket az őket utánzók felé. Egészen mostanáig, az egyik ausztrál klónjuk ugyanis kihúzta a gyufát. A Scoopon birtokolja a Groupon.com.au domaint, felvette a Groupon Pty Limited nevet és megpróbálta beregisztrálni Ausztráliában a Groupon márkanevet. Ez már túl sok volt az amerikai cégnek és beperelték az ausztrál klónt.
Először azonban megpróbáltak szelídebb eszközökkel hatni a Scooponra. Ahogy a Groupon egyre népszerűbb lett, nagyon sokat lefoglalták a helyi Groupon domaint arra gondolva, hogy a cég úgyis megvásárolja azt tőlük. Ez történt az ausztrál domainnel is. A Groupon megpróbálta megvásárolni a domaint 286 ezer dollárért, de ajánlatukat elsőre el is fogadták. Később azonban visszakoztak, a Groupon szerint azért, mert azt szeretnék, hogy a teljesen Scoopont megvásárolják tőlük.
Ezt azonban nem szeretné a Groupon, így perelték az ausztrál céget.