A Groupon értékét 15 milliárdra becsülik
A Groupon hihetetlen száguldást produkált az idén, a Forbes nem véletlenül nevezte a valaha volt leggyorsabban növekvő cégnek. A közösségi vásárlós szájt arra a kereskedelemben ismert elvre épül, hogy minél többet veszel valamiből, annál nagyobb kedvezményt kapsz. A szájtot Andrew Mason alapította 2008-ban. Alakulása után másfél évvel a Groupon már huszonkét ország száznegyven városában kínál kedvezményeket.
Ősszel a Google szerette volna megvásárolni, az összegről pontos adatok nincsenek, de kétmilliárd és hatmilliárd közti becslések érkeztek akkor. Ma már a hatmilliárdot tartják valószínűbbnek a piacon jártasak. December végén aztán 950 millió dollárral emelte tőkéjét a Groupon, 31,59 dollárt kapott részvényenként olyan befektetőktől, mint a Morgan Stanley, Greylock Ventures, Andreessen Horowitz és Kleiner Perkins Caufield & Byers.
Egy hete a vezérigazgató, Andrew MAson azt mondta, nagyon örülnek, hogy megnyerték a világ legkomolyabb befektetőinek a bizalmát. Támogatásukkal folytatni tudják, amit elkezdtek és megpróbálják megváltoztatni az emberek vásárlási szokásait.
A napokban két független forrás is megerősítette a New York Timesnak, hogy a Groupon nyilvános kibocsátásra készül tavasszal, és a héten több bankkal is tárgyaltak erről. A cég értékét a kibocsátás 15-20 milliárd dollár közé teheti majd.