Celebekre vágyik a Google+
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Celebmegszerzési terven dolgozik a Google, hogy hírességekkel tegye népszerűbbé néhány hete indult közösségi szolgáltatását, a +-t, derítette ki a CNN egy belső levelezésből. A Google a hírek szerint meg szeretne bizonyosodni arról, hogy a +-ra feliratkozó hírességek valóban azok, akinek mondják magukat. A most nyilvánosságra került “celebrity acquisition plan” része lenne a Twitteren egyszer már bevezetett validációs rendszer, amivel el lehetne kerülni, hogy a nevesincs felhasználók hírességek nevében helytelenkedjenek a közösségi szájton. Egy a CNN-nek nyilatkozó szakértő, Brett Schulte azt mondja, a lehetőségek között felmerült, hogy a Google a celebeket megkérje, faxolják el jogosítványukat a cégnek. A Google nem nyilatkozott a tervről, csak annyi közölt, hogy idővel számos új szolgáltatással szeretné bővíteni a +-t.
Jó néhány közösségi szájt próbálkozik olyan rendszer bevezetésével, amely lehetővé teszi a felhasználók személyazonosság megállapítását. Néhány éve maga a Google is kipróbált egy bonyolult rendszert, amelyben nyilvános telefonszám-adatbázisokat használt a Google Profiles felhasználóinak azonosítására. A Twitter egy ideig bárkinek megengedte, hogy verifikálja magát, de ez a szolgáltatás most már csak a partnereknek, a hirdetőknek és azoknak a tagoknak elérhető, akik rendszeresen ütköznek “személyazonosítási problémákba” – ők sok esetben hírességek, akiknek a nevében mások posztolgatnak a Twitteren.
Hátránya is van
A kötelező személyazonosság-ellenőrzés ugyanakkor rossz hatással is járhat, mert könnyen kiölheti a humort a posztokból. A Twitteren gyakran épp a fake sztáraccountok vonzzák a legtöbb követőt és érik el a legnagyobb sikert. A hamis Charlie Sheen-posztokon legalább annyit lehet kacagni, mint a valódiakon, és Rahm Emanuelből talán sosem lett volna Chicago polgármestere, ha egy helyi egyetemi tanár, Dan Sinker nem foglalja zseniális fake tweetfolyamba a jelölt szenvedéstörténetét.
A valódi hírességek bevetésének is vannak hátulütői. “A Celebcsali működik, és tényleg nem hibáztathatom a Google-t azért, hogy megpróbálja elcsábítani Lady Gagát, akinek 11,7 millió bensőséges követője van a Twitteren – több, mint az a tízmillió, ahányan a Google +-t összesen használják” - írja Chris Nerney az IT Worldön. “Szomorú, hogy azok, akik hírességeket követnek a közösségi szájtokon, sokszor nem veszik észre, hogy kihasználják őket. A celebek azért vannak ott, hogy reklámozzák magukat, és nem azért, hogy megtalálják legújabb legjobb barátjukat. (Valójában a hírességek közösségi tevékenységét rabszolgák végzik helyettük.) És a közösségi szájt személyes adatokat bányászik, amellyel a hirdetőknek akar kedvezni.”
Nerney annyiban téved, hogy a Google + az elmúlt héten rohamosan nőtt, és Paul Allen szerint, aki hivatalos adatok híján egyedi módszerrel, a ritka nevek előfordulása alapján próbálja megsaccolni a közösségi szájt növekedésének ütemét, azt állítja, hogy a tagok száma keddre elérhette a 18 milliót.