Csalódás a Groupon első nyilvános jelentése
A Groupon 0,08 dolláros veszteséget jelentett részvényenként a várt 3 centes nyereség helyett – ez nem jelentős összeg, de elég volt arra, hogy a cég részvényeit a mélybe lökje a negyedéves jelentés nyilvánosságra hozatala után a kereskedés utáni órákban.
Azért nem kell szégyenkeznie a cégnek, a Groupon a 2010-es hasonló időszakhoz, vagyis a negyedik negyedévhez képest 195 százalékos növekedést jelentett. Ha a teljes évet nézzük, akkor a bevétel 419 százalékkal nőtt, 312,9 millióról 1,6 milliárdra. Fontos, hogy veszteségesből nyereségesre fordult a cég, egy éve még 336 milliós veszteséggel zárták az utolsó negyedet, most 15 millió volt az üzemi bevétel. Összességében azonban 42 millió volt a cég vesztesége, és ennek a fő oka egy egyszeri jelentős, 34,8 millió dolláros adóköltség volt.
A regisztrált aktív felhasználók száma 33 millióra nőtt, ez 275 százalékos éves növekedés. Aktív felhasználónak azokat nevezik, akik vásároltak az elmúlt 12 hónapban. Több mint 26 millióan töltötték le a Groupon mobil alkalmazását világszerte.
A pozitív számok ellenére a befektetők a részvényenkénti 0,08 dolláros veszteségre fókuszáltak, 12 százalékot estek a részvénye a bejelentés utáni órákban.