Az Amazon Kindle Fire tabletje már nem fenyegeti az Apple iPadjét, mert hatalmasat zuhant az eladások száma az év első negyedévében. Tavaly az utolsó három hónapban még 4,8 millió darabot adtak el a Kindle Fire-ből, az idei első három hónapban már csak 750 ezer darabot.
A tabletek piacán való részesedése az eladási statisztikák alapján ezzel 16,8 százalékról 4 százalékra zsugorodott. Az IDC adatai szerint ezzel az Amazon a harmadik helyre csúszott vissza az Apple és a Samsung mögé. Az Apple első helye elvitathatatlan, 11,8 millió iPadet szállított a negyedévben, ez is kevesebb, mint a tavalyi utolsó negyedév, de az akkori 15,4 milliós szállítás a karácsonyi szezonnak volt köszönhető. Az egész világon egyébként összesen 17,4 millió tabletet szállítottak, ami több mint kétszerese az egy évvel ezelőtti 7,9 milliós darabnak.
A Kindle Fire hatalmas zuhanása azonban meglepő, az elemzők különböző elméletekkel állnak elő, mi lehet ennek az oka. Az egyik elmélet szerint a vásárlók kivárnak, azt feltételezik, hogy nemsokára érkeznek az új modellek és eltolják a vásárlásokat. Egy másik elmélet szerint a Kindle Fire-t nagyon jó ütemben adták ki a karácsonyi szezonra, az újdonság varázsa azonban mostanra megkopott.
A legvalószínűbb elmélet szerint az iPad 2 árának csökkenése okozta a visszaesést. Az új iPad megjelenésével az iPad 2-t olcsóbban adják. A 399 dolláros ár még mindig kétszer annyi, mint amennyibe a Kindle Fire kerül, de száz dollárral alacsonyabb, mint az új iPad ára, miközben ugyanazokat a szolgáltatásokat, alkalmazásokat el lehet rá érni. A Kindle Fire pedig még igencsak fapados tabletnek számít az Apple tabletjéhez képest és sokaknak megéri a felár.