Brit csipgyártót vett a Samsung
Az elmúlt években komoly nehézségekkel nézett szembe a csipgyártó CSR, és a brit cég végül feladta a küzdelmet, 310 millió dollárért eladta a mobilos üzletágát a Samsungnak. A dél-koreai mobilgyártó további 35 millió dollárért 4,9 százalékos részesedést szerzett az anyacégben, hogy hozzáférjen annak 21 kulcsfontosságú szabadalmához, amiket az Egyesült Államokban jegyeztek be.
A huszonegy fontos szabadalom csak kis része a CSR több mint kétezer szabadalomból álló portfoliójának, amihez a Samsung a megállapodás keretében díjmentes hozzáférést szerzett –mondta Joep van Beurden, a CSR vezérigazgatója. A bluetooth, gps, wifi és másfajta csipeket gyártó CSR kedden jelentette be a Samsunggal kötött üzletet. A dél-koreai mobilgyártó készpénzzel fizetett, és körülbelül háromszáz dolgozót vesz át.
A tizennégy évvel ezelőtt megalapított CSR bevétele nagyban függött a megrendelői sikerétől, és közülük néhányan – például a RIM és a Nokia – az elmúlt években lejtőre kerültek. A csipgyártó nyeresége csökkent, részvényárfolyama két év alatt 50 százalékot esett. A legnagyobb érvágást azonban egy tavalyi felvásárlás okozta, a videós csipeket gyártó Zoran nevű cég ugyanis 484 millió dollárba került, és ezt követően ezer fős leépítést kellett végrehajtani a cégnél.
Mivel a CSR befektetői nyugtalankodni kezdtek a vállalat veszteségei miatt, muszáj volt valamilyen bevételi forrást keresni. A mobilos részleg eladásával szerzett bevétel nagy részét, körülbelül 285 millió dollárt osztalékként fizetnek ki a részvényeseknek.