Fogynak a júzerek a méregdrágán elkészült Star Wars játékból
Az Electronic Arts gyászos eredményt ért el a Star Wars: Old Republic online videojátékkal, amit most már egymilliónál kevesebben használnak. A tavaly decemberben elindított játék eleinte 1,7 millió előfizetőt vonzott. A játékkiadó megváltoztatja az előfizetési díjakat, így a felhasználók a tartalom nagy részéhez ingyen hozzáférnek majd. (Tesztünk a játékról itt olvasható.)
A Star Wars: Old Republic kifejlesztésére hatalmas összeget, 300 millió dollárt költöttek el, és ez volt 2011-ben a szerepjátékok királyának számító fejlesztőcsapat legfontosabb idei projektje. Bármennyire is kellemetlenek a most megjelent hírek, az EA azt állítja, hogy az Old Republic még félmillió felhasználóval is nullszaldós lenne.
Frank Gibeau, az EU Labels elnöke azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy a felhasználók 40 százaléka az előfizetési díj miatt panaszkodott, és sokan jelezték, hogy ingyen szívesen folytatnák a játékot. Az Electronic Arts ezért kétféle díjcsomagot alakít ki, amelyek segítségével növelhetik a játékosok közösségét. Az új struktúrában a felhasználók ingyen felfedezhetik az első 50 szintet, de nem férnek hozzá minden funkcióhoz. A virtuális tárgyak kereskedelmében például csak a havi 15 dollárt fizető játékosok vehetnek majd részt. A kiadó a játékcsomag is csökkenti, amit a felhasználóknak meg kell venniük, hogy be tudjanak lépni a játék virtuális világába.