Az Amazon vezérigazgatója, Jeff Bezos hivatalosan is megerősítette a BBC-nek, amit már eddig is mindenki sejtett, hogy a cég nem profitál a Kindle Fire HD és Kindle Paperwhite termékeken. "Gyártási áron adjuk el a termékeket, így ezen nem keresünk pénz" – magyarázta. A készülékek sikere azon múlik, hogy mennyi könyvet, filmet, zenét tudnak rá eladni. Azon akarnak pénzt keresni, hogy az emberek használják a megvásárolt termékeket, nem magán a készüléken.
Ez a stratégia szöges ellentétben áll az Apple stratégiájával, ott a termékekből jön a cég profitjának túlnyomó része, az iTunes működtetése pedig éppenhogy nyereséges. A több androidos tabletet gyártó cég is a hardverek eladásával próbál profithoz jutni, hiszen míg a Google ingyen adja az operációs rendszert, az alkalmazásokat a Google Playen keresztül lehet megvásárolni, így a használatból eredő profit a Google-é lesz.
Az Amazon stratégiája azért működik, mert a fogyasztásuk is megnő a készülék megvásárlásával. Kutatásai szerint az emberek négyszer annyit olvasnak a Kindle megvásárlása után, mint előtte. Ráadásul papír és ekönyveket is vásárolnak, fogyasztásuk megnövekszik, de alapjaiban nem változik meg.
A cég arra használja a hardvereket, hogy felpörgesse eladásait, a közelmúltban indult szolgáltatásai is erre irányulnak. Legutóbb például az azonnali kiszállítást vezette be a cég, évi 49 fontért lehet igénybe venni ezt a szolgáltatást, lényege, hogy akár a megrendelés napján, de legkésőbb egy-két napon belül a vásárló kézbe veheti az árut. Ez plusz költséget jelent az Amazonnak, de a tapasztalatok szerint a felhasználók gyakrabban rendelnek a cégtől így, nem is nézik meg a konkurens oldalakon az árakat.
A stratégia bejön, az Amazon már évek óta folyamatosan egyre emelkedő profitról számol be. Legutóbbi jelentésében is csak azért számolt be csökkenő nyereségről az 51 százalékos forgalomnövekedés mellett, mert befektetései és beruházásai elvitték a profit egy részét.