A Google több androidos terméket is bemutatott a közelmúltban, a hasonló kategóriájú androidos tableteknél és mobiloknál sokkal jobb áron. John Lagerling, a Google Nexus készülékeinek üzleti stratégiájáért felelős igazgatója a New York Timesnak adott interjújában elmagyarázta, miért lépett a Google egy olyan piacra, ahová még nem várták, a tízhüvelykes tabletek piacára.
John Lagerling elsősorban az árat emelte ki, nagyon fontosnak tartja, hogy a Nexus 4-et 299 dollárért árulják. Ezzel sikerült megmutatni, hogy nem kell 600 dollárt kérni a legújabb technológiákkal felszerelt csúcskategóriás mobilért. A Nexus 7 tablettel hasonló volt a helyzet, néhány hónappal az első Nexus 7 tablet bemutatója után nagyobb tárhellyel, ugyanolyan áron adják az új modelleket, ehhez persze a beszállítókkal való jó kapcsolat is kellett.
Arra a kérdésre, hogy miért minden Nexusnak más a gyártója, John Lagerling azt mondta, hogy mert minden gyártó másban jó. A Samsung olcsón tud jó kijelzőket készíteni, az LG-nek a hardvere tetszett meg a Google-nek, és ugyanez volt helyzet az Asusnál is. Az eddigi Nexus termékeknél az volt a fő szempont, hogy milyen minőségben készülnek el, de a Nexus 7-nél már nagyon fontos szerepet játszott az ár is, a tízhüvelykes Nexus 10 tabletnél pedig egyszerűen azt gondolták, hogy a kategóriában túlárazott és túl gyenge termékek vannak, ezen akartak változtatni.
Szembetűnő a Motorola hiánya az új Nexus gyártói közül, hiszen mégiscsak megvette a Google a Motorola Mobilityt. De John Lagerling szerint ugyanott állnak a sorban, mint mondjuk a Sharp, a Sony vagy a Huawei; nem kivételeznek velük, ők is csak egy partnernek számítanak.