Hétévnyi építkezés után elkészült Kína legújabb büszkesége, a Jiahszing-Saohszing tengeri híd. A tíz kilométer hosszú, a maga kategóriájában (több pilonos, kábelrögzítéses híd) a világ leghosszabbjának számító építmény a Kelet-kínai-tenger egyik öblén, a Hangzhou-öblön ível át, Sanghajtól közvetlenül délre. Az építkezést nehezítette, hogy az öböl földrajzi sajátosságai miatt különösen erős az árapály keltette hullámzás, esetenként a 9 métert is elérhetik a hullámok.
A hidat hatalmas, 227 méteres tornyok, illetve az azokból kiinduló kábelek rögzítik, egy kétszer négy sávos autópálya fut rajta keresztül. Az ajánlott haladási sebesség a hídon 60 és 100 km/óra között változik, motorosokat, bicikliseket és gyalogosokat, illetve lassú járműveket nem is engednek rá fel. A hídon a forgalom már május végén megindult, de hivatalosan csak most adták át. Az autósok szerint elképesztő látványban van részük az áthaladóknak, és amikor az ember felhajt a híd egyik végén, a túlsó partot még nem is látja.
A világ leghosszabb hídjainak többsége egyébként Kínában épült (a legnagyobbak 10-es toplistájából hét, ezek mind az utóbbi 10 évben készültek el). A világ leghosszabb hídjának címét is egy kínai építmény tartja, ez a Danyang-Kunshan híd, ami valójában egy gigantikus, 164 kilométer hosszú viadukt, bár van egy 9 kilométeres hagyományos, víz felett futó része is. A Pekinget Sanghajjal összekötő szuperexpressz fut rajta, ami a két metropolisz közti 1300 kilométeres távot bő négy és fél óra alatt teszi meg.