A Snapchat megelőzte a Facebookot
Mostanában sok szó esik a Snapchatről, a napokban utasították el a Facebook hárommilliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, majd jött a hír, hogy a Google négymilliárdot is megadna érte. Hiába, egyelőre nem eladó.
Ugyanakkor minden alkalmat megragadnak arra, hogy népszerűsítsék a szolgáltatást és a nagyokhoz hasonlítsák magukat. A Snapchat képviselője azzal dicsekedett a CNET-nek, hogy már napi 400 millió úgynevezett snapet töltenek fel a szolgáltatásba. A Facebookra ezzel szemben jóval kevesebbet, naponta csak 300 millió képet töltenek fel.
Ugyanakkor nem lehet összehasonlítani a két szolgáltatást, ráadásul a Snapchatre feltöltött tartalom nagy része rövid videó, nem mind fénykép. Ennek ellenére elképzelhető, hogy hamar beérik csak a fotókkal is a Facebookot.
A Snapchat lényege, hogy az üzenetek a megtekintés után azonnal törlődnek. A fotó-és videóalkalmazás a különféle szögből készült, jobbára pucér fotók küldözgetésével, szexcseteléssel debütált. Az átküldött fénykép csak tíz másodpercig látható, utána megsemmisíti önmagát. A szolgáltatásra tavaly december óta lehet videót is feltölteni.