Bemutatták az új AK-47-et
Egy rongyrázós moszkvai rendezvényen mutatta be a Kalasnyikov az újratervezett AK-47-es gépfegyvert, illetve a cég új logóját; ebből kiolvasható a K és a C, vagyis a manapság Kalasnyikov Concern néven futó vállalat kezdőbetűi. A cég a divatvilág felé is nyit – már amennyiben a márkás túlélőfelszerelések divatcikknek számítanak.
A Kalasnyikovok világszerte népszerű és ismert lőfegyvernek számítanak, így nehezen érthető, mi szükség volt a piaci újrapozicionálásra. A cég beszámolója szerint idén 140 ezer Kalasnyikovot adtak el, kétszer annyit, mint tavaly. Ha pörög a biznisz, mi szükség új logóra és új arculatra?
Valójában arról van szó, hogy az orosz importot korlátozó nyugati szankciókat a fegyvergyártók is megérzik, így hiába a jó bor és a jó cégér, ha nincs kinek eladni a terméket. Pedig az AK-47 amúgy igen kapós fegyver: Ázsiában és Afrikában nincs nála népszerűbb, és világszerte több mint 100 milliót adtak el belőle.
A Moscow Times beszámolója szerint a partin szűk, fekete ruhás nők mutogatták mosolyogva a tölténytárakat, miközben a háttérben hazafias orosz klasszikusok szóltak. Sajnos a szankciók miatt a Kalasnyikov kénytelen volt lefújni az amerikai nyitóbulit, pedig arra még Putyin közeli jóbarátját, Steven Seagalt is meghívták díszvendégnek.
Az AK-47 feltalálója, a céget híressé tevő Mihail Kalasnyikov tavaly halt meg, 94 éves korában.