![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Legyőzte az iPhone a Nexust
További Cellanapló cikkek
-
Az agyunkat is eldobjuk majd a Google új telefonjaitól
- Meglepő színekben debütálhatnak az iPhone 16-os telefonok
- Meglepő, de hasznos funkcióval bővülhet a Google Play
- Felnőtt a nagyokhoz a Samsung kagylótelefonja, de elég lesz ez a csúcson maradáshoz?
- Vékonyabb és könnyebb, mégis elhasal a Galaxy Z Fold6
Amióta piacra került a Google telefonja a Snapdragon processzorral, kérdés, hogy milyen sebesség elérésére képes az iPhone-hoz képest. A mobilok világában az eltérő platformok miatt nincsenek olyan egyértelmű tesztek, mint a pc-k között, ezért a harccal meg kell várni, amíg megjelennek a több platformra optimalizált alkalmazások.
A Distinctivegame készített egy ilyet, amivel remekül összemérhetővé vált a két készülék hardvere. A rengeteg poligonból álló grafika leterheli a mobilok grafikus gyorsítóját és igény esetén processzorát is, hogy kiderítse, mennyit bírnak a készülékek.
Elsőre az látszik, hogy az iPhone valamivel többet: amikor két mozgó tárgy (harcosnő) áll a virtuális terem közepén, az Apple mobilja másodpercenként 60, míg a Google-é alig 30-35 képkocka kirajzolására képes. Nyolc mozgó tárgy kirajzolása már jobban megviselte a mobilokat, a Nexus mutatója 21-re esett vissza, míg az iPhone-é 29-re, ami alig rosszabb, mint a konkurens két mozgó tárggyal felmutatott eredménye. Az Apple előnye itt 38 százalékos.
A két készülék hardverét elnézve ugyanakkor nem tisztességes az összehasonlítás, hiszen míg az iPhone kijelzője 480x320 pixeles, addig a Nexusnak 480x800 pixelt, két és félszer annyit kell kirajzolnia. A Distinctivegame ezért lecsökkentette a képméretet, hogy megnézze a változást, ami viszont elmaradt a várakozásoktól: két karakterrel 30-ról 40-re ugrott a kirajzolt képkockák száma, de nyolc alkalmazással már ugyanúgy 21-re esett vissza, mint amikor még 480x800 pixellel küzdött a mobil.
Nem volt érdemi változás akkor sem, amikor elkezdték ki és bekapcsolgatni a cpu-t, tehát magára maradt vagy segítséget kapott a grafikus gyorsító. A legoptimálisabb beállítás mellett ugyan faragott valamennyit hátrányából a Nexus One, de megelőzni egyszer sem tudta az iPhone 3GS-t.
Mivel a Google mobilja elvileg erősebb hardvert kapott, mint konkurense, és főleg a grafikus teljesítményben van eltérés a két hardver között, valószínűleg az Android optimalizálásával lesz a gond, a jelenség tehát szoftveresen kezelhető.
Akit érdekelnek a pontos részletek, illetve hogy milyen programnyelveket használtak a teszt megírásához, az a Distinctivegame-en több információhoz juthat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Rovataink a Facebookon