További Cellanapló cikkek
- Napokon belül beszünteti három iPhone forgalmazását az Apple
- A vártnál is ígéretesebb lehet a Magyarországra betörő új gyártó
- Színesebb, gyorsabb és rugalmasabb lesz a Samsung telefonokra érkező One UI 7
- Új korszak elé néz a Xiaomi
- Több mint nyolcmilliószor telepítették ezeket a vírusos alkalmazásokat a Play áruházból
Megjelent az első sikertörténet, amely az Apple iAd hirdetési rendszer pénztermelő képességét bizonyítja, de vannak olyan fejlesztők is, akik sokkal szerényebb bevételt szereztek a reklámokkal.
Jason Ting egyszerű programja, amely az iPhone 4 kamerájához tartozó ledet elemlámpaként használja, szerdán jelent meg az App Store kínálatában. Az ingyenes változatban hirdetések jelennek meg. Kilencezer letöltéssel a program a nyolcadik legnépszerűbb az ingyenes kiegészítők kategóriájában, de ennél is látványosabb eredmény, hogy Ting mennyi pénzt keresett ez idő alatt.
A felhasználók 9300-szor nézték meg a hirdetéseket, és 11,8 százalék bökött rá a reklámra. Ezzel összesen 1372 dollárt keresett, miután az Apple levonta a neki járó 40 százalékos részesedést. A reklámiparban használt eCPM mérőszám, ami azt mutatja, hogy ezer hirdetés mennyi bevételt hozott, 147,55 dollárral rendkívül magas más hirdetésekhez képest.
Kérdés, hogy mennyire egyedülálló az esete, és hogy mennyi ideig lehet ennyi pénzt keresni. Mások már tudják a válaszokat: egyedi, és nem sokáig.
Kenneth Ballenegger, az iLaugh nevű program fejlesztője az iAd indulása óta használja a rendszert, viszonylag magas forgalommal, és az eCPM az esetében csupán 10-15 dollár. Ballenegger szerint nem jó, hogy az iAd csak 3 percenként cseréli a hirdetéseket, mert más mobilos hirdetési rendszerek ezt 30 másodpercenként megteszik. Emiatt az iPhone-on kevesebb hirdetés jelenik meg adott idő alatt.
Mellényúltak
A ledet lámpaként használó program esetében sok a véletlen kattintás. A felhasználó valószínűleg arra koncentrál, hogy a sötétben elbotorkáljon a vécéig, és nem arra, hogy véletlenül se nyúljon a kijelzőhöz.
Emellett sokan úgy gondolják, hogy a felhasználók akár érdeklődésből is rákattintanak a reklámokra, hiszen Steve Jobs, az Apple vezére azt nyilatkozta, hogy a minőségre akarnak koncentrálni. Csökkenhet a kattintások száma, amikor az emberek rájönnek, hogy a csodatelefonon ugyanazt a mosóport akarják rájuk sózni.
Nem sokkal az iAd indulása után nem meglepő, hogy ilyen szélsőséges esetek kerülnek napvilágra, de néhány hónap után biztosan kiderül, hogy az Apple vagy a Google módszerével járnak-e jobban a reklámfelületeket gyártó szoftverfejlesztők, illetve a hirdetők.
Rovataink a Facebookon